Na podstawie naszych realizacji i monitoringu branży MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) od początku 2024 obserwujemy kilka kluczowych trendów, które kształtują sposób organizowania wydarzeń i wyjazdów motywacyjnych.
- Powrót do organizacji spotkań każdego typu. Widzimy bardzo duży popyt na eventy integracyjne, konferencje stacjonarne, czy wyjazdy z kluczowymi klientami. Ludzie są przebodźcowani, zmęczeni technologią, codzienną pogonią w życiu zawodowym i prywatnym, dlatego rośnie zapotrzebowanie na wyjazdy ekskluzywne i unikatowe a spada na dynamiczne z ekstremalnymi przygodami.
- Technologia cyfrowa. Wydarzenia hybrydowe stały się już standardem. Uczestnicy mogą wybierać między uczestnictwem na żywo a zdalnym, co zwiększa zasięg i dostępność wydarzeń. Wykorzystujemy platformy wirtualne
i aplikacje mobilne. Nowoczesne platformy oferują funkcje takie jak networking, planowanie spotkań 1:1, interaktywne sesje Q&A i wirtualne stoiska wystawców. Aplikacje mobilne umożliwiają zarządzanie agendą, dostęp do materiałów konferencyjnych oraz integrację z mediami społecznościowymi. Najbardziej istotnym zjawiskiem, gdy mówimy o trendach i o wpływie na przyszłość, jest zastosowanie AI i VR/AR. Sztuczna inteligencja (AI) jest wykorzystywana do personalizacji doświadczeń uczestników, analizy danych oraz automatyzacji zadań. Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość (VR/AR) umożliwiają tworzenie immersyjnych doświadczeń, np. wirtualnego zwiedzania stoisk czy interaktywnych prezentacji produktów. - Zrównoważony rozwój staje się priorytetem w branży MICE. Korporacje zobowiązane unijnymi dyrektywami do raportowania wyników w obszarze ESG coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne aspekty organizowanych dla nich wydarzeń. Organizatorzy eventów i wyjazdów incentive będą zatem w swych realizacjach dążyć do zmniejszenia śladu węglowego poprzez wykorzystanie transportu stawiającego na zmniejszenie emisji CO2 a także do korzystania z lokalnych podwykonawców w celu optymalizacji łańcucha dostaw. Wybiorą współpracę z firmami, które implementują zrównoważone praktyki w logistyce i cateringu. Postawią na używanie materiałów biodegradowalnych, minimalizację ilości odpadów oraz promocję recyklingu. Agencje będą również proponować klientom wybór miejsc i hoteli z certyfikatami ekologicznymi oraz tych, które zapewniają swoim pracownikom sprawiedliwe i bezpieczne warunki pracy.
Pojawienie się tego trendu szczególnie mocno wpływa na organizację wyjazdów incentive. W odpowiedzi na zapotrzebowanie, w naszych realizacjach coraz częściej wykorzystujemy transport niskoemisyjny i lokalny, dużą popularnością cieszą się rejsy statkiem lub połączenie wyjazdów z atrakcjami sportowymi lub z inicjatywami na rzecz lokalnej społeczności.
- Personalizacja. Organizatorzy starają się dostarczać spersonalizowane doświadczenia, aby zwiększyć zaangażowanie i satysfakcję uczestników. Personalizację eventu umożliwia technologia cyfrowa a także doświadczenie lokalne. Dzięki aplikacjom eventowym można tworzyć indywidualne plany dnia dostosowane do zainteresowań i potrzeb uczestników. Aby pobudzić ich interaktywność i zaangażowanie używa się aplikacji, które umożliwiają przekazywanie interakcji na żywo, dawanie feedbacku w czasie rzeczywistym a także prowadzenie różnych form grywalizacji.
My w Power zarówno w eventach jak i w wyjazdach incentive stawiamy mocno na doświadczenie lokalne. Wykorzystujemy unikalność miejsca, jego kulturę oraz atrakcje i wplatamy ten element jako integralną część programu. W kontekście podróży motywacyjnych przez stwierdzenie „Podróżujemy nie po to, by uciec przed życiem, ale by życie nam nie uciekło” rozumiemy, że celem takich wyjazdów jest przede wszystkim wzbogacenie doświadczeń i inspiracji. Podróże incentive są zaplanowane, aby motywować i rozwijać uczestników, dając im okazję do poznawania nowych kultur, zdobywania wiedzy i budowania relacji. To forma nagrody, która ma na celu poszerzenie horyzontów i dostarczenie niezapomnianych przeżyć, które w efekcie niejednokrotnie wpływają na zmianę perspektywy oraz na rozwój osobisty i zawodowy .
Dostrzegamy coraz większa rolę wyjazdów incentive nie tylko wśród korporacji ale także małych i średnich przedsiębiorstw. Klienci są coraz bardziej świadomi znaczenia marketingowego takich wyjazdów. Oferty tworzymy tak, by naszym Klientom uświadomić jakie są zalety zaproponowanego przez nas programu, jakie cele będą mogli osiągnąć łącząc wydarzenie na przykład z ciekawym motywem szkoleniowym.
Podróże motywacyjne łączące w sobie program turystyczny z zadaniami organizowanymi w niecodziennych miejscach i okolicznościach to zdecydowanie dobra inwestycja, a wrażenia i wspomnienia pozostające po wyjeździe niejednokrotnie okazują się bardziej skuteczne niż nagrody finansowe czy rzeczowe. W przypadku wyjazdów organizowanych dla pracowników, incentive to nie tylko skuteczna forma motywowania przez rozrywkę i wypoczynek, ale również doskonały czas na usprawnienie komunikacji w firmie.
- Zmiany w formatach wydarzeń. W eventach coraz częściej obserwujemy odchodzenie od tradycyjnych konferencji i targów w stronę małych, ekskluzywnych spotkań networkingowych skoncentrowanych na budowaniu relacji biznesowych. Klienci zgłaszają zapotrzebowanie na wydarzenia nieszablonowe takie jak eventy pop-up, krótkie i w nieoczekiwanych miejscach a także escape roomy, hackathony czy interaktywne warsztaty, które w nowatorski i zaskakujący sposób angażują uczestników wydarzenia. W organizacji wyjazdów incentive rośnie zapotrzebowanie na mniejsze, kameralne wyjazdy z motywem lub z ciekawą formą poznawania lokalnej kultury, kuchni i stylu z większym zanurzeniem w to, co relaksuje, niż to, co podnosi poziom adrenaliny.