Wyjazdy motywacyjne i imprezy firmowe Warszawa, Polska, Europa, Świat - niezawodny sposób na zwiększenie efektywności pracowników
Imprezy firmowe, a także wyjazdy motywacyjne dla firm to świetny sposób na integrację, motywację, a przy tym na zwiększenie efektywności pracowników – jak więc zorganizować wydarzenie, aby przyniosło sukces?
Wyjazdy dla firm – dlaczego warto?
Zarówno imprezy, jak i wyjazdy dla firm, powinny być bardzo istotną kwestią dla pracodawcy. Pracownicy są zgodni – aż 73% z nich uważa, że taka zabawa służy przede wszystkim dobrym relacjom z pracownikami. Badania jednak wskazują, że te z kolei wpływają nie tylko na atmosferę w pracy, ale przekładają się też na jej efekty i produktywność. Dlatego nie warto się nawet zastanawiać. Zarówno wyjazdy dla firm, jak i imprezy firmowe Warszawa to inwestycja, która przyniesie wiele korzyści.
Imprezy firmowe – dlaczego warto zadbać o ich profesjonalną organizację?
Imprezy firmowe w Polsce, zwłaszcza w województwie mazowieckim, stały się codziennością. Znane są z doskonałych aranżacji i jednych z ciekawszych scenariuszy. Warszawskie firmy doceniają ich pozytywny wpływ – poprawiają relacje w zespole, motywację i zaangażowanie. Jednym słowem sprawiają, że zadowolony zespół napędza wyniki firmy. Zorganizowanie dobrej imprezy nie jest jednak tak proste, jak mogłoby się wydawać – jak to zrobić by nie polec z kretesem?
Najwięcej imprez firmowych w Polsce organizuje się właśnie w województwie mazowieckim. Tutaj co roku tworzy się i realizuje najwięcej scenariuszy tego rodzaju eventów. Dobry scenariusz udanej imprezy powinien opierać się na zrównoważeniu formuły wysiłek – relaks. Za takim właśnie scenariuszem imprezy firmowej opowiedziało się aż 64% uczestników badania Agencji Show Service Events Marketing, badającej preferencje pracowników. Dość jednoznacznie z nich wynika, że godziny spędzone w SPA nie są już spełnieniem marzeń pracowników, bo na SPA coraz częściej jesteśmy sobie w stanie pozwolić prywatnie.
Dla uczestników imprez ważny jest nie tylko relaks. Na dobre w programie imprez firmowych zapisała się aktywność fizyczna. Na szczęście całe województwo mazowieckie stwarza doskonałe okazje do uprawiania sportu. Hotele w okolicach Warszawy proponują np. zawody strzeleckie, wspinaczkę po ścianie czy zorbing. Zwieńczeniem porządnej dawki adrenaliny może być kąpiel w solankowym basenie, uroczysta kolacja i widokowy lot śmigłowcem. Brzmi ciekawie, prawda?
Wyjazdy incentive travel w Polsce – co może pójść nie tak?
Na co więc mogą narzekać pracownicy? Jednym z grzechów głównych to za mało czasu przewidzianego na mniej formalne rozmowy. Nawet najciekawszy, ale wypełniony do granic możliwości program imprezy zniechęci uczestników. Kluczem do sukcesu jest więc, by zawsze zachować odpowiednie proporcje zajęć, szczególnie w trakcie biznesowych imprez i wyjazdów motywacyjnych.
Problemem, z którym nie raz spotykamy się organizując imprezy firmowe są tzw. imprezowi trollowicze. Zaskakujące, ale w zespole zawsze znajdzie się ktoś z cynicznym podejściem do wszystkiego: paintball to brutalny sport, na quadach można się pobrudzić, a na piknikach „zjadają” komary. Jak trafić w zróżnicowane uczestników i nie zanudzić uczestników, gdy imprezy firmowe są na porządku dziennym? Dopasować scenariusz wydarzenia do upodobań zespołu i co ważne, zawsze przygotować plan awaryjny.
Warto też ubezpieczyć się na często pojawiający się zarzut o przesadną oszczędność pracodawcy. Zaniedbane pokoje czy nieciekawe otoczenie nasuwa pracownikom myśl: „Aha, wyraźnie zabrakło funduszy!” Aby uniknąć takich reakcji, niezależnie od budżetu, organizację imprezy firmowej, czy wyjazdy typu incentive travel warto powierzyć sprawdzonej firmie. Oferta hotelowa województwa mazowieckiego jest na tyle obszerna i różnorodna, że bez problemu można znaleźć satysfakcjonujące warunki za odpowiednią cenę, dopasowaną do budżetu. Województwo Mazowieckie to naprawdę szeroka oferta imprez firmowych i ciekawych miejsc, w których można je zorganizować.
Polski rynek incentive travel pod lupą
Nie jest niczym nowym stwierdzenie, że podróże motywują nas do działania i pozwalają nam rozluźnić się, a to z kolei uwalnia kreatywność, która przecież potrzebna jest nie tylko zespołom w agencjach reklamowych, ale wszędzie tam, gdzie na co dzień pracownicy muszą rozwiązywać bieżące problemy, związane chociażby z obsługą klienta. A to nie jedyne korzyści incentive travel. Nikogo więc nie zdziwi fakt, że Polski rynek incentive travel coraz prężniej się rozwija i w chwili obecnej jest wart ponad 1 mld złotych.
Dalekie i egzotyczne podróże firmowe to już 14% całego rynku wyjazdów zagranicznych Polaków. Liczba ta zwiększa się z roku na rok. Ponad 60% wydarzeń typu incentive travel stanowią wyjazdy o charakterze motywacyjnym, a dalsze 30% stanowią wydarzenia o charakterze integracyjnym.
Według raportu Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2016 ponad 44% uczestników wszystkich spotkań i wydarzeń jakie miały miejsce w 2015 roku stanowili właśnie uczestnicy wydarzeń typu incentive travel, które w ubiegłym roku zgromadziły nieco ponad 3 miliony uczestników.
Incentive travel cieszą się szczególnie dużą popularnością i zainteresowaniem wśród firm, które swoje siedziby mają w Warszawie, Krakowie oraz Wrocławiu. W Gdańsku wydarzenia tego typu stanowiły 29% wszystkich wydarzeń organizowanych w tym roku, podczas gdy we Wrocławiu było to już ponad 49%.
Rynek incentive travel rośnie w tempie bardzo dynamicznym, około 12-15 % rocznie, a kwota na osobę jaką firmy przeznaczają na tego typu wyjazdy jest aż 3 krotnie wyższa niż w przypadku wyjazdów indywidualnych.
Okazuje się, że firmy doceniają incentive travel i zainteresowaniem cieszą się coraz bardziej egzotyczne kierunki – wyjazd na Seszele czy na Bali nie jest już dziś niczym wyjątkowo oryginalnym albo nieosiągalnym dla polskich firm. Średni wydatek polskich firm na wyjazdy typu incentive przeznaczone dla partnerów handlowych wynosi obecnie 500.000 zł.
Badania przerowadzane wśród pracowników i uczestników incentive travel również potwierdzają ich dużą efektywność – to nie tylko wypoczynek, ale przede wszystkim motywator, który pozostaje w pamięci pracowników znacznie dużej niż premia finansowa, którą postrzegają po prostu jako element wynagrodzenia – tak twierdzi ponad 80% badanych respondentów. Przez 75% badanych wyjazdy typu incentive travel postrzegane są jako bardzo atrakcyjna, pożądana i doceniana forma motywacji (Incentive Federation Report www.incentivefederation.org).
Potwierdzają to również amerykańskie badania – wyjazdy w egzotyczne miejsca, organizowane dla partnerów handlowych stanowią doskonałą okazję do odbudowania i wzmacniania relacji biznesowych.
Dane te jednoznacznie pokazują, że polskie przedsiębiorstwa wyjazdy typu incentive travel postrzegają obecnie jako inwestycję i okazję do rozwoju kontaktów handlowych, a oferta tego typu wyjazdów z roku na rok będzie naszym zdaniem coraz bogatsza.







