Dla miesięcznika MICE Poland „Eventy pod żaglami. Organizacja wyjazdów żeglarskich dla firm.


Czy eventy pod żaglami zyskują na popularności?

Z moich obserwacji wynika, że firmy chętnie biorą udział w rejsach czy regatach, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Był taki czas, że żagle, kajaki czy budowa tratw zostały lekko wyparte przez inne atrakcje i niewiele firm chciało brać udział w tego typu aktywnościach. Teraz widzimy, że wróciły do gry, a zainteresowanie nimi wzrasta. Warto zauważyć, że żeglarstwo to pasja, to sposób na życie. Jeśli ktoś choć raz spróbował i spodobało mu się, to będzie wracał. Idąc dalej, naturalną konsekwencją naszej żeglarskiej pasji jest, to, że staramy się zarazić nią ludzi wkoło, zarówno na płaszczyźnie prywatnej jak i zawodowej. Jeśli żeglarstwo pojawiło się w firmie raz, pracownicy z radością wracają do tego typu wyjazdów. Zazwyczaj zaczyna się od 2-3 dniowych rejsów po Mazurach poprzez regaty firmowe, by wraz z rozwojem firmy podążać na coraz odleglejsze morza i oceany. Coraz częściej zdarzają się też firmy, które widzą jak duży potencjał reklamowy drzemie w sportach wodnych, wtedy chętnie włączają się w regaty czy rejsy.


Jakie najczęściej wydarzenia odbywają się na jachtach i żaglowcach?

W Polsce spotykamy się najczęściej z rejsami, które trwają 2-3 dni. W ich trakcie uczestnicy śpią na łódkach lub w hotelu. Pływają w ciągu dnia, a wieczorami biorą udział w imprezach tematycznych. W czasie rejsów zagranicznych, zazwyczaj bardziej skupiamy się na żeglowaniu, a przy okazji zwiedzaniu miejsc, które odwiedzamy. Bardzo ciekawą alternatywą są wyjazdy firmowe organizowane na większych jednostkach, mieszczących np. 50 osób. Podczas takiego rejsu cały zespół, nie tylko żegluje, ale także przygotowuje posiłki czy pełni wachty na pokładzie. W ten sposób można posmakować prawdziwego żeglarskiego życia i się zintegrować.


Do jakich klientów są najczęściej adresowane takie wydarzenia?

Żeglarstwo to aktywność, którą w zasadzie może uprawiać każdy, chociaż z doświadczenia wiem, że nie każdej grupie odpowiada ten sposób spędzania czasu, czy to ze względu na chorobę morską, lęki czy też ze względu na samą specyfikę zespołu. Z moich obserwacji wynika, że tego typu wydarzenia adresowane są zarówno do pracownikow, jak i klientów. Często są formą nagrody za szczególne osiągnięcia, ale w spotykam się rownież z zespołami pracowników, którzy z pasji do żeglowania, stworzyli w swoich miejscach pracy klubiki żeglarskie i regularnie startują w regatach czy wypływają w rejsy. Czasem spotykam się z opiniami, że żeglarstwo jako wydarzenie firmowe, cieszy się popularnością wśród wyższych kadr menedżerskich i kluczowych klientów, owszem jest tak, ale równie dużą popularnością cieszy się wśród pracowników niższych szczebli. To naprawdę aktywność dla każdego. 


Dlaczego warto zorganizować event pod żaglami? Jakie są zalety takiej lokalizacji wydarzenia?

Parodniowe rejsy, czy jednodniowe regaty firmowe to jedne z najlepszych sposobów na teambuilding czy integrację w zespole. To też świetna okazja, aby przyjrzeć się jak działa nasz zespół czy poszczególni jego członkowie w naturalnych warunkach pracy. Możemy wtedy zauważyć, kto ma naturalne predyspozycje do bycia liderem, kto stoi z boku i się nie angażuje, kto neguje, a kto dba żeby wszystko szło zgodnie z planem. W czasie rejsu czy regat nasi pracownicy uczą się pracy w grupie, podejmowania decyzji i szybkiego działania, nawet pomimo niesprzyjających okoliczności. W naturalny sposób dochodzi do podziału ról w zespołach. Podczas tego typu wydarzeń wzmacniają się cechy takie jak odwaga, otwartość, odporność na stres czy cierpliwość. Ponieważ uczestnicy przez długi czas przebywają razem na niewielkiej przestrzeni, ważna staje się prawidłowa komunikacja i radzenie sobie z kryzysami i konfliktami, które mogą się pojawiać. Zanim wyruszymy w rejs warto zastanowić się nad czym chcielibyśmy pracować, co jest dla nas istotne, co chcielibyśmy osiągnąć w czasie tego wyjazdu – to bazowe pytania, które będą determinowały jaką aktywność wybierzemy, żeby osiągnąć założone cele.


Jak podejść do organizacji eventu pod żaglami? O czym musimy pamiętać, co brać pod uwagę, z jakimi ograniczeniami musimy się liczyć?

Organizując tego typu wydarzenia zawsze warto sprawdzić czy pracownicy / klienci lubią tego typu aktywności, czy wcześniej brali udział w tego typu wyjazdach i jakie są ich wspomnienia, odczucia. Jeśli np. wiemy, że w grupie jest konflikt, to wspólne żeglowanie i przebywanie na małej przestrzeni może spowodować, że pracownicy nie będą miło wspominali tego wydarzenia. Z drugiej strony, jeśli dobrze poprowadzimy teambuilding, wspólne żeglowanie i zmaganie się z przeciwnościami może doprowadzić do polepszenia sytuacji, co w konsekwencji może przenieść się również na grunt pracowniczy. Planując rejs czy regaty, warto zapytać uczestników o ich doświadczenie z żeglowaniem, czy sprawia im to przyjemność, czy nie ma ku temu przeciwwskazań medycznych, czy posiadają uprawnienia, czy znają przepisy, kulturę i piosenki żeglarskie. Wszystko to pozwoli nam dobrze przygotować program i założenia wyprawy, tak, żeby spełniał oczekiwania uczestników.
Kolejnym kluczowym elementem jest doświadczony organizator, element ten ważny jest zarówno pod względem organizacyjnym, jak i bezpieczeństwa. Zwracajmy uwagę na to, czy firma, z której usług korzystamy, ma wszystkie niezbędne uprawnienia, czy posiada doświadczenie w organizacji tego typu wyjazdów, a także, czy kadra, która będzie nam towarzyszyła w czasie rejsu / regat posiada uprawnienia i umiejętności, pozwalające na bezpieczne korzystanie z atrakcji czekających nas w czasie wydarzenia. Firma musi posiadać także wpis do rejestru organizatorów turystyki oraz ważną gwarancję turystyczną.


Z jakim wyprzedzeniem trzeba zacząć organizować taki event?

To zależy, od wielkości grupy, rodzaju wydarzenia i miejsca, do którego chcemy się wybrać. Organizując wyjazd w Polsce najważniejsze jest, aby odpowiednio wcześnie zarezerwować łódki i sterników. Co to oznacza? Myślę, że 3-4 miesiące wcześniej wystarczy, jeśli chcemy żeglować w sezonie. W przypadku wyjazdów zagranicznych wszystko zależy od dostępności lotów, jachtów, ilości potrzebnego sprzętu czy portów docelowych. Zdarza się, że jacht rezerwujemy nawet na rok przed wyjazdem, oczywiście są to sporadyczne przypadki, ale warto mieć to na uwadze. Podobnie jak w przypadku wielu atrakcji, omijanie wakacyjnego sezonu, powoduje, że mamy większe możliwości organizacyjne, a także niższe ceny.


Jaki jest koszt takich eventów, czy lokalizacja ich na żaglowcu czy jachcie podraża znacząco koszty organizacji eventu?

Cena zmienia się w zależności od lokalizacji, terminu, akwenu po którym pływamy czy założeń wyjazdu. Inaczej zapłacimy za wynajem 50-osobowej jednostki, w której mamy zapewnione pełne wyżywienie i zakwaterowanie, a zupełnie inaczej, za dwa dni pływania po Mazurach. Podobnie jest w przypadku regat, możemy wystartować w takich, które kosztują kilkaset złotych za załogę, a także w takich, których koszt wynosi kilka tysięcy złotych. Plusem organizowania tego typu wyjazdów jest ogromna elastyczność. To od nas zależy gdzie popłyniemy, na jak długo, czy będziemy stołować się w restauracjach, spać w hotelu czy bardziej przygodowo zakwaterujemy się na łódkach, sami będziemy gotować, korzystając z lokalnie zakupionych składników. W zależności od posiadanego budżetu możemy zaplanować żeglarską przygodę na wiele różnych sposobów, możemy szukać możliwości, kreować trasy i założenia zgodnie z naszymi potrzebami.

Dla miesięcznika MICE Poland o eventach pod żaglami opowiadała Ola Krzemińska- Zasadzka.

Mice Poland

Ostatnie wpisy

Archiwum

Kategorie

Tagi

Przeczytaj również

EVENT MANAGER

Hania jest absolwentką kierunku Tourism Events Management na Northumbria University Newcastle.

Pochodzi znad morza, dlatego kocha naturę i aktywność na świeżym powietrzu. Lubi, jak dużo się dzieje, stąd praca przy organizacji eventów.

Jest otwarta i komunikatywna, a po pracy chętnie sięga po dobrą książkę i spędza czas z bliskimi. Podróże sprawiają jej wielką radość, a fotografowanie pięknych widoków stało się jej hobby. Jest także dyplomowaną wizażystką, która uwielbia podkreślać kobiecą urodę.

Incentive Project Manager

Absolwentka Prawa Europejskiego na UAMie. Ze studiów pozostała jej pasja do polityki zagranicznej i niechętna umiejętność wczytywania się w zapisy umowne. Fanka futbolu i amatorka snowboardu. Pochodzi znad morza, więc w razie wyboru „morze, czy góry?”, cóż nie ma dylematu (chyba, że w górach jest śnieg 😊).

Z Chin przywiozła słabość do ostrego jedzenia, z Nowej Zelandii miłość do rugby, z Tanzanii nie przywiozła likaon, więc wraca tam często by złapać go w obiektyw. W podróżach lubi adrenalinę, dobre jedzenie i ciekawych ludzi, więc na tych filarach buduje swoje programy.

POWER NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Nagroda Klientów – Działów Zakupów
Procon Award (Usługi Kreatywne)

Certyfikat Solidna Firma
(od paru lat)

Tygrysy Biznesu

Nagroda MP Power Awards
– portalu Meeting Planner w kategorii
Team-building / Outdoor

Firma Roku
Polish Product

Platynowy Certyfikat
Polish Product

Firma z Zasadami

Nagroda Polskiego Internetu
za stronę internetową
w kategorii Rozrywka i Rekreacja

Nagroda Meeting Planner
w kategorii Wydarzenie/Usługa Roku

Firma Rodzinna

LOGISTIC MANAGER

Pozytywny, uśmiechnięty i zakręcony człowiek. Uczęszczał do szkoły muzycznej I stopnia którą ukończył dyplomem.

Z wykształcenia jest fotografem, którego zawód otrzymał po ukończeniu szkoły średniej zakończonej pozytywnie egzaminem zawodowym. Swoje pierwsze kroki z eventami stawiał mając 16 lat. Wtedy nie wiedział jeszcze że taka praca wplecie się w jego życie na stałe. Wyboru pozostania w eventach dokonał po skończeniu szkoły w 2008 roku.

W podjęciu takiej decyzji pomógł mu kontakt z ludźmi ich satysfakcja poprzez włożone serce w przygotowania eventu, a także podróże w różne zakątki kraju związane z pracą.

Podczas wyjazdów i spotkań z klientem wkłada całe serce aby wykonywana usługa była zawsze na najwyższym poziomie.

Czas wolny lubi spędzać na rowerze, podróżach i wędrówkach górskich. Zakochany w Rzymie wraz z historia z nim związaną. Jego pasją jest jeździectwo konne. Na grzbiecie czuje się prawdziwie wolny i zapomina o wszelkich trudnościach . To w stajniach można go spotkać gdy ma dość pędu życia i potrzebuje odetchnąć.

Warto wspomnieć że czasem próbuje swoich sił jako Dj kiedy trafi się okazja , to hobby wzięło się z muzyki, która towarzyszy mu w jego życiu od dzieciństwa.

PROJECT & NEW BUSINESS MANAGER

Urodzony i wychowany na Śląsku. Lata młodzieńcze spędził w Bieszczadach, szkoła średnia i wyższa to zaś okres w Kanadzie. Finalnie osiadł w Warszawie, gdzie od ponad 20-stu lat jest kowalem swojego zwariowanego losu.

Wulkan energii, uzależniony od adrenaliny i sportów ekstremalnych (m.in. snowboardowy FR, rowerowy DH, żagle, sporty motorowe, etc.) Nie potrafi żyć bez bliskiego kontaktu z ludźmi, choć ceni sobie chwile sam na sam ze sobą.

Doradzi, rozśmieszy, pomoże, ma milion pomysłów na minutę i z werwą garnie się do działania! Gdziekolwiek by nie był, cokolwiek by nie robił, w tle zawsze towarzyszy mu muzyka – ona go napędza, a gdy trzeba, relaksuje i resetuje.

Ciekawy świata, spragniony przygód, zawsze gotowy na nowe wyzwania jakie zafunduje mu los.

CZŁONEK SPECJALNY ZESPOŁU

18 maja 2018 roku bez okresu próbnego dołączyła do naszego zespołu Irenka. Srebrno-szary wyżeł wejmarski. Posiada zdolności przegryzania drobnych przedmiotów, jest mega szybka, więc na pewno sprawdzi się w naszym POWER-owym zespole.

Jest przyjazna dla Klientów i podwykonawców, szybko zjednuje sobie przyjaciół.

Na razie szkoli ją Dyrektor Stefan, ale szybko pnie się w szczeblach kariery.

CZŁONEK SPECJALNY ZESPOŁU

Stefanek jest członkiem naszego zespołu od 2008 roku. Zawsze jest pełen energii. Uwielbia pływanie /ratowanie ludzi/, tarzanie w śniegu i długie spacery. Radosny i przyjazny, jest wspaniałym psem towarzyszącym.

Dobrze toleruje towarzystwo ludzi wchodzących do firmy oraz dzieci. Oczywiście dobrych ludzi. Innym rzuca się do grdyki 😊 Koty uwielbia – ganiać 😊

Im jest starszy tym bardziej potrzebuje przytulania. Uwielbia „Pana kanapkę” przychodzącego do biura w porze lunchu 😊, duże kości i swoją Panią 😊

LOGISTIC MANAGER

Od wielu lat biega, czynnie biorąc udział w różnego rodzaju zawodach – od krótkich dystansów po biegi ultra – reprezentując klub Dogoń Grodzisk Mazowiecki. W wolnych chwilach (poza bieganiem) chodzi po górach, jeździ rowerem na średnich i dłuższych dystansach.

 

W planach ma zebranie brakujących materiałów i dokończenie swojej książki o Chorwacji, z którą jest emocjonalnie związany.

 

Z powodzeniem zorganizował mnóstwo różnego rodzaju eventów od spływów kajakowych, przez turnieje w kręgle, imprezy taneczne, warsztaty kulinarne czy wyścigi kartami, po akcje charytatywne.

W pracy stara się wykorzystać swoje ADHD, wyobraźnię, pomysłowość oraz poczucie humoru.

 

W czasie eventów jest jak podczas gry w szachy, przewiduje potrzeby klienta i planuje kilka ruchów do przodu. W dzieciństwie jego idolem był McGyver, więc zawsze ma ze sobą scyzoryk czy trytytki, a do tego po ojcu i dziadku jest złotą rączką.

PROJECT & NEW BUSINESS MANAGER

Urodzony i wychowany na Śląsku. Lata młodzieńcze spędził w Bieszczadach, szkoła średnia i wyższa to zaś okres w Kanadzie. Finalnie osiadł w Warszawie, gdzie od ponad 20-stu lat jest kowalem swojego zwariowanego losu.

Wulkan energii, uzależniony od adrenaliny i sportów ekstremalnych (m.in. snowboardowy FR, rowerowy DH, żagle, sporty motorowe, etc.) Nie potrafi żyć bez bliskiego kontaktu z ludźmi, choć ceni sobie chwile sam na sam ze sobą.

Doradzi, rozśmieszy, pomoże, ma milion pomysłów na minutę i z werwą garnie się do działania! Gdziekolwiek by nie był, cokolwiek by nie robił, w tle zawsze towarzyszy mu muzyka – ona go napędza, a gdy trzeba, relaksuje i resetuje.

Ciekawy świata, spragniony przygód, zawsze gotowy na nowe wyzwania jakie zafunduje mu los.

EVENT MANAGER

Przygoda Krzysztofa z eventami zaczęła się jeszcze na studiach od pokazw Sztuk Walki które w tamtym czasie trenował zapalczywie. Bardzo spodobał się mu klimat panujący wśród osób związanych organizacyjnie z eventami. Zobaczył tam ludzi pełnych pasji, profesjonalizmu i poświęcenia. Szybko zrozumiał, że to jest to, co chciałby robić w swoim życiu. Następnie przyszedł czas na koordynację poszczególnych odcinków i całościowe realizacje.

Mówi, że uwielbia czuć ten dreszczyk emocji przed realizacją, kiedy nie widać jeszcze zamierzonych efektów, a cała wizja jest wyłącznie w jego głowie.

Branża eventowa, jak sam to określa, daje mu możliwość rozwoju na różnych płaszczyznach. Jego zdaniem dobry event manager musi mieć cechy Organizatora, Sprzedawcy, Negocjatora i przede wszystkim mieć wizję i pomysł na event. A elastyczność i kreatywność to standardowe umiejętności. Wielopłaszczyznowość tej pracy i fakt, że nigdy nie ma takich samych realizacji sprawia, że jest to dla niego wymarzone zajęcie.

Prywatnie ma dwie wielkie pasje. Są to podróże w nowe miejsca i sport. Nie wyobraża sobie dnia bez aktywności fizycznej. Ciągle ma nowe zajawki, co sprawia, że ciężko za nim nadążyć. Dlatego jego ulubionym wyrażeniem, które w pełni wpisuje się w ramy pracy w branży eventowej to: „Sytuacja jest Dynamiczna”.

Zawodowo współpracował z takimi brandami jak: Seat, Bricomarche, WBK, 7N, Gaspol, a także z różnymi instytucjami, w tym kilkoma ministerstwami i kancelarią premiera. Ponadto koordynował również takie wydarzenia plenerowe jak choćby “Dni Warszawy”.

INCENTIVE DIRECTOR

Kiedy mówi, że pracuje w „incentivach” od 10 lat nikt jej nie wierzy. Ale tak jest naprawdę. Programy przygotowywane przez Jagodę są dowodem na to, że incentive to nie program, ale historie opowiedziane miejscami, ludźmi i emocjami. Jagoda wierzy, że tak jak za czasów braci Grimm – baśnie są opowieściami dla dorosłych i wyszukuje takie perełki w każdym miejscu na Świecie (i w Polsce), do którego zabiera uczestników wyjazdów. A jak ich nie znajdzie – to wymyśli.

Ta „opolska dzioucha” (z urodzenia) jest wulkanem pomysłów, tytanem pracy i ma delikatnego bzika na punkcie logistyki.

Miłością od pierwszego wejrzenia obdarzyła RPA, ale niezmiennie gorącym uczuciem darzy Karkonosze.

Jest głodna świata, ale jej ucieczką od codzienności jest działka i balkon, który rok rocznie zamienia z pasją w mini-ogród botaniczny.

EVENT DIRECTOR

Na studia, z rodzinnego Torunia, wyemigrowała do krainy pyr i koziołków. Na stałe osiedlając się jednak w stolicy. Z wykształcenia magister turystyki i rekreacji… z naciskiem na rekreację. Od 2017 roku w branży spotkań i wydarzeń /eventowej/ i wyjazdów motywacyjnych /incentive travel/.

Chętnie tworzy wyjazdy typu city break i wydarzenia w niestandardowych polskich przestrzeniach. Uwielbia odkrywać miejsca, które mają mało wspólnego z człowiekiem, a więcej z naturą i relaksem. Dlatego, jak tylko ma wolną chwilę ucieka przed korkami i dużym stężeniem smogu.

Zakochana w tatuażach, podróżach „na własną rękę” oraz swojej pracy. Uważa, że dobre jedzenie może uszczęśliwić człowieka (w kuchni daleko jej co prawda do Magdy Gessler – ale się stara)!

MANAGING DIRECTOR

Gdyby tylko klonowanie ludzi było legalne… Z pewnością jedną z pierwszych kandydatek do sklonowania byłaby Magda! Nie sposób jej nie lubić (czy nawet nie kochać). I to wcale nie dlatego, że rzuca uroki, ale dlatego że jej osobisty czar i ujmujący sposób bycia powodują, że chciałoby się ją pomnożyć co najmniej 6 razy.

Magda pozostaje wierna Agencji Power od samego początku jej istnienia, czyli od wyjazdów narciarskich w 1997 roku. Kilka lat temu zajmowała się prowadzeniem stron www oraz kampanii w sieciach społecznościowych, a obecnie jest odpowiedzialna za rozwój działu kart sportowych OK System oraz koordynację eventów dla Hoteli i Agencji.

Jest dla wszystkich przykładem pracowitości i sumienności, ale ma jedną słabość… Portugalię, którą pragnie poczuć całym sercem: poznać jej magiczne wąskie i strome uliczki, gdzie powstało fado i malownicze plaże z ukrytymi zatoczkami. Podróże małe i duże są dla nią największą pasją i siłą napędową. Jeśli więc w danym momencie nie pracuje to jest wielce prawdopodobne, że wyjechała poznawać świat.

PREZES POWER

Olga Krzemińska-Zasadzka, CEO i managing director Agencja Power, Prezes Zarządu SOIT, członek – założyciel SBE, wieloletni członek Zarządu SBE /2010-2017/, SKKP, a także site.

Członek zespołu ekspertów Dialogu Branżowego SAR-PSML, brała udział w pracach grup „Incentive”, była inicjatorką dołączenia SBE do projektu „Dobry Przetarg”.

Twórca Kodeksu Dobrych Praktyk SBE, działała w Komisji Etyki w SOIT oraz Komisji Etyki SBE, Radzie Programowej konferencji Event Biznes. Współtwórca akcji charytatywnej Elfy SBE. Zasiadała w kapitule międzynarodowego konkursu Eventex Awards.
W konkursie Eventex Awards została wybrana także do 100 najbardziej wpływowych ludzi branży eventowej w Europie. Kongres Magazine także wyróżnił ją w tej kategorii /Top meetings Agencies/ – osób najbardziej wpływowych w branży w Europie.

Jest wśród 100 najbardziej wpływowych w Polskiej Turystyce wg jury portalu i magazynu „Wasza Turystyka”. Otrzymała MP Power w kategorii Team-building, 2 razy była nominowana w kategorii „incentive”.

Autorka licznych publikacji m. in. dla magazynów: OOH Event, Tygrysy Biznesu, blog THINK MICE, MICE Poland, Ooh Magazine, Nowy Marketing i wielu innych. Od początku istnienia na rynku pomaga tworzyć „event katalog”.

Występowała w roli prelegenta na wielu konferencjach gospodarczych i branżowych /MICE/ mi.in: Europejski Kongres Przedsiębiorczości, konferencji Event-Mix, konferencji Meetings Wek Poland, konferencji Event Biznes, w panelach dyskusyjnych MeetingPlanner.

Entuzjastka sportu, podróży i aktywności w każdym wydaniu: od narciarstwa i snowboardu, poprzez nurkowanie, windsurfing i kitesurfing, na off-roadzie i squashu kończąc / była 2gą rakietą Polski w squash-u przez 3 lata, wraz z drużyną zdobyła srebro w Drużynowych Mistrzostwach Europy w 2006 roku, w 2018 roku 3 miejsce w Mistrzostwach Polski Masters.

Razem z zespołem pasjonatów i profesjonalistów organizuje wydarzenia eventowe, wyjazdy typu incentive travel, szkolenia, imprezy sportowe, prestiżowe gale, konferencje i kongresy na terenie całej Polski i po za granicami kraju