Dla OOH magazine o potencjale eventów jako narzędzi marketingowych mówiła Olga Krzemińska-Zasadzka

Event jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w strategii biznesowej firm, jest także jednym z najbardziej perspektywicznych kierunków rozwoju sposobów komunikacji z konsumentami.


Dla OOH magazine o kondycji branży eventowej, konferencji „Event Biznes”, potencjale eventów jako narzędzi marketingowych mówiła Olga Krzemińska-Zasadzka – Wiceprezes Zarządu SBE.

Event jako narzędzie marketingowe. Jaki jest jego potencjał?

Event jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w strategii biznesowej firm, jest także jednym z najbardziej perspektywicznych kierunków rozwoju sposobów komunikacji z konsumentami. Zapewne dlatego firmy czy marki aktywnie poszukują i rozwijają te formy oddziaływania na konsumentów. Skuteczne działanie narzuca firmom komunikację nie tylko z jej otoczeniem, ale również z pracownikami. Event marketing umożliwia nawiązanie kontaktu z klientem. Służy temu, żeby klient biorący udział w evencie zatrzymał na dłużej swoje myśli wokół firmy, która jest jego organizatorem. Najważniejszym celem event marketingu jest zawładnięcie umysłowością klienta tak, żeby nasza marka czy nazwa firmy wywoływała u niego pozytywne skojarzenie. Pamiętajmy, że event marketing to świadectwo tego, jak firma jest zorganizowana – to pokazanie siły firmy, tego co jest w niej atrakcyjne, co może wzbudzić zainteresowanie, co pokazuje, że doskonale funkcjonuje ona nie tylko w działaniach marketingowych, ale też na każdym innym obszarze. Kontakt jakościowy potencjalnego klienta z marką podczas eventu jest na znacznie wyższym poziomie: klient może spróbować naszego produktu czy usługi, może poznać lepiej markę i jej świat, poznać je wszystkim zmysłami.

Jak zmieniają się eventy na przestrzeni ostatnich lat? Co aktualnie jest „na topie” w tym segmencie?

Popularne jeszcze kilka lat temu wyjazdy integracyjne oparte o pobyt w luksusowych hotelach czy leżenie w cieniu palm, powoli odchodzą w zapomnienie. To, co kiedyś było nagrodą i wyróżnieniem, dziś często trąci nudą i rutyną. Poprzeczka poszła w górę. Żyjemy coraz szybciej, coraz aktywniej. Coraz częściej jako wypoczynek wybieramy aktywne formy spędzania czasu. Podobnie jest z wyjazdami firmowymi i incentive. Pracownicy i klienci najeździli się już po hotelach i oczekują czegoś więcej, chcą emocji, czegoś, co da się przeżyć, dotknąć, posmakować. Z drugiej strony, trzeba pamiętać, że to, co dla jednej grupy jest czymś specjalnym – inna grupa widzi jako coś pospolitego i normalnego. Trzeba, więc cały czas być „na czasie” nowości i trendów w branży.

Jak oceniłaby Pani bieżącą kondycję tego sektora?

Ostatnie 10 lat to dynamiczny rozwój na rynku branży eventowej. To co cieszy, to zwiększenie ilości i jakości miejsc eventowych, podwyższenie standardów pracy wśród agencji eventowych, powiększenie ilości i jakość współpracy z podwykonawcami. Pojawiły się stowarzyszenia branżowe i współpraca pomiędzy agencjami zarówno organizującymi konferencje, eventy jak i incentive. W ciągu ostatnich lat powstało kilka portali branżowych., min: EventMapa i MeetingPlanner, a także gazeta Mice Poland, które poruszają najważniejsze zagadnienia i problemy branży. Mieliśmy też odczyniania z kilkoma mniej korzystnymi zmianami. Na minus oceniam zmiany w polskim prawie, likwidujące zwolnienia vat na szkolenia, problemy z odliczaniem vat od aut i benzyny, alkoholu, a także innych kosztów. Mam nadzieję, że następne 10 lat będzie pasmem sukcesów dla istniejących agencji, miejsc, podwykonawców i mediów branżowych na każdym polu, a polski rząd przychylniej spojrzy na nasz sektor i jego rozwój.

Organizujecie konferencję „Event-Biznes” – autorski projekt SBE. Jaki jest jej cel, grupa docelowa i najważniejsze poruszane zagadnienia?

Event, w przeciwieństwie do znanych już dobrze na polskim rynku form komunikacji, takich jak reklama czy PR, jest bardzo efektywnym i jednocześnie wciąż mało eksploatowanym, a przez to budzącym coraz większe zainteresowanie narzędziem wspierającym strategie biznesowe. Konferencja Event Biznes dedykowana jest przede wszystkim managerom i dyrektorom działów marketingu i HR, managerom i specjalistom z działów zakupów oraz członkom zarządów odpowiedzialnych za komunikację w swoich firmach. W programie spotkania duży nacisk kładziemy na tematy interesujące i przydatne przedstawicielom korporacji w planowaniu wydarzeń specjalnych. Wydarzenie to jest okazją do spotkania się profesjonalistów reprezentujących polską branżę eventową, co daje możliwość dyskusji z udziałem zarówno zleceniobiorców, jak i zleceniodawców eventów, na temat jej kondycji i perspektyw dalszego rozwoju. Celem spotkania jest zwiększanie świadomości skuteczności eventu jako narzędzia biznesowego, konsolidacja przedstawicieli nowej, perspektywicznej gałęzi promocji jaką jest event, budowanie platformy porozumienia pomiędzy przedstawicielami tej dynamicznie rozwijającej się branży.

Jakie są największe wyzwania branży eventowej w Polsce?

Najważniejsze to sprawić by branża mówiła jednym głosem, żeby miała wyznaczone swoje cele, by służyła swoim doświadczeniem i przekazywała tę wiedzę dalej. Ważnym wyzwaniem jest także edukacja klientów – od możliwości jakie daje event w komunikacji marketingowej po edukację klienta do ilu agencji wysyłać zapytania, jak powinien wyglądać brief, jak planować budżet, że najważniejsze to dobry i dobrany pomysł i jego realizacja, że można zaufać agencji w wyborze miejsca, dźwięku, oświetleniu i scenografii na dany event, a także, iż sektor tez jest specyficznym rynkiem , który powinien być wyodrębniony z sektora reguł zakupów grupowych w firmach i innym zasadom podlegać.

Jak rozwijać się będzie ta branża w najbliższych latach?

Według mnie firmy z branży eventowej, które już teraz działają na rynku, będą coraz bardziej doceniane, co pozwoli na ich szybszy rozwój i doskonalenie się w wybranym obszarze. W związku z rozwojem rynku, pojawi się zapewne wiele różnych agencji, rynek będzie je jednak weryfikował pod względem jakości wykonywanych usług. To czas firm, które przez wiele lat pracowały, szkoliły się, działały uczciwie na rynku i miały pomysł na swoją firmę w tym sektorze. To czas dla obiektów, które postawiły na jakoś i miejsca i pracowników. Czas dla podwykonawców, którzy ciężko pracowali, zdobyli wiele nowoczesnego sprzętu i umieją nim gospodarować. Czas dla tych, którzy potrafią zjednoczyć się i rozmawiać i włączyć się w rozwój tego sektora. Mamy piękne nowe stadiony, coraz więcej hoteli, centrów konferencyjnych, buduje się wciąż nowe drogi – coraz więcej osób z innych krajów chce przyjechać do Polski. Musimy to wykorzystać. Branża rośnie w siłę – ważne, by skupić się na współpracy i dobrej komunikacji.

SBE logo nowe

źródło: http://oohmagazine.pl/

Ostatnie wpisy

Archiwum

Kategorie

Tagi

Przeczytaj również

EVENT MANAGER

Hania jest absolwentką kierunku Tourism Events Management na Northumbria University Newcastle.

Pochodzi znad morza, dlatego kocha naturę i aktywność na świeżym powietrzu. Lubi, jak dużo się dzieje, stąd praca przy organizacji eventów.

Jest otwarta i komunikatywna, a po pracy chętnie sięga po dobrą książkę i spędza czas z bliskimi. Podróże sprawiają jej wielką radość, a fotografowanie pięknych widoków stało się jej hobby. Jest także dyplomowaną wizażystką, która uwielbia podkreślać kobiecą urodę.

Incentive Project Manager

Absolwentka Prawa Europejskiego na UAMie. Ze studiów pozostała jej pasja do polityki zagranicznej i niechętna umiejętność wczytywania się w zapisy umowne. Fanka futbolu i amatorka snowboardu. Pochodzi znad morza, więc w razie wyboru „morze, czy góry?”, cóż nie ma dylematu (chyba, że w górach jest śnieg 😊).

Z Chin przywiozła słabość do ostrego jedzenia, z Nowej Zelandii miłość do rugby, z Tanzanii nie przywiozła likaon, więc wraca tam często by złapać go w obiektyw. W podróżach lubi adrenalinę, dobre jedzenie i ciekawych ludzi, więc na tych filarach buduje swoje programy.

POWER NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Nagroda Klientów – Działów Zakupów
Procon Award (Usługi Kreatywne)

Certyfikat Solidna Firma
(od paru lat)

Tygrysy Biznesu

Nagroda MP Power Awards
– portalu Meeting Planner w kategorii
Team-building / Outdoor

Firma Roku
Polish Product

Platynowy Certyfikat
Polish Product

Firma z Zasadami

Nagroda Polskiego Internetu
za stronę internetową
w kategorii Rozrywka i Rekreacja

Nagroda Meeting Planner
w kategorii Wydarzenie/Usługa Roku

Firma Rodzinna

LOGISTIC MANAGER

Pozytywny, uśmiechnięty i zakręcony człowiek. Uczęszczał do szkoły muzycznej I stopnia którą ukończył dyplomem.

Z wykształcenia jest fotografem, którego zawód otrzymał po ukończeniu szkoły średniej zakończonej pozytywnie egzaminem zawodowym. Swoje pierwsze kroki z eventami stawiał mając 16 lat. Wtedy nie wiedział jeszcze że taka praca wplecie się w jego życie na stałe. Wyboru pozostania w eventach dokonał po skończeniu szkoły w 2008 roku.

W podjęciu takiej decyzji pomógł mu kontakt z ludźmi ich satysfakcja poprzez włożone serce w przygotowania eventu, a także podróże w różne zakątki kraju związane z pracą.

Podczas wyjazdów i spotkań z klientem wkłada całe serce aby wykonywana usługa była zawsze na najwyższym poziomie.

Czas wolny lubi spędzać na rowerze, podróżach i wędrówkach górskich. Zakochany w Rzymie wraz z historia z nim związaną. Jego pasją jest jeździectwo konne. Na grzbiecie czuje się prawdziwie wolny i zapomina o wszelkich trudnościach . To w stajniach można go spotkać gdy ma dość pędu życia i potrzebuje odetchnąć.

Warto wspomnieć że czasem próbuje swoich sił jako Dj kiedy trafi się okazja , to hobby wzięło się z muzyki, która towarzyszy mu w jego życiu od dzieciństwa.

PROJECT & NEW BUSINESS MANAGER

Urodzony i wychowany na Śląsku. Lata młodzieńcze spędził w Bieszczadach, szkoła średnia i wyższa to zaś okres w Kanadzie. Finalnie osiadł w Warszawie, gdzie od ponad 20-stu lat jest kowalem swojego zwariowanego losu.

Wulkan energii, uzależniony od adrenaliny i sportów ekstremalnych (m.in. snowboardowy FR, rowerowy DH, żagle, sporty motorowe, etc.) Nie potrafi żyć bez bliskiego kontaktu z ludźmi, choć ceni sobie chwile sam na sam ze sobą.

Doradzi, rozśmieszy, pomoże, ma milion pomysłów na minutę i z werwą garnie się do działania! Gdziekolwiek by nie był, cokolwiek by nie robił, w tle zawsze towarzyszy mu muzyka – ona go napędza, a gdy trzeba, relaksuje i resetuje.

Ciekawy świata, spragniony przygód, zawsze gotowy na nowe wyzwania jakie zafunduje mu los.

CZŁONEK SPECJALNY ZESPOŁU

18 maja 2018 roku bez okresu próbnego dołączyła do naszego zespołu Irenka. Srebrno-szary wyżeł wejmarski. Posiada zdolności przegryzania drobnych przedmiotów, jest mega szybka, więc na pewno sprawdzi się w naszym POWER-owym zespole.

Jest przyjazna dla Klientów i podwykonawców, szybko zjednuje sobie przyjaciół.

Na razie szkoli ją Dyrektor Stefan, ale szybko pnie się w szczeblach kariery.

CZŁONEK SPECJALNY ZESPOŁU

Stefanek jest członkiem naszego zespołu od 2008 roku. Zawsze jest pełen energii. Uwielbia pływanie /ratowanie ludzi/, tarzanie w śniegu i długie spacery. Radosny i przyjazny, jest wspaniałym psem towarzyszącym.

Dobrze toleruje towarzystwo ludzi wchodzących do firmy oraz dzieci. Oczywiście dobrych ludzi. Innym rzuca się do grdyki 😊 Koty uwielbia – ganiać 😊

Im jest starszy tym bardziej potrzebuje przytulania. Uwielbia „Pana kanapkę” przychodzącego do biura w porze lunchu 😊, duże kości i swoją Panią 😊

LOGISTIC MANAGER

Od wielu lat biega, czynnie biorąc udział w różnego rodzaju zawodach – od krótkich dystansów po biegi ultra – reprezentując klub Dogoń Grodzisk Mazowiecki. W wolnych chwilach (poza bieganiem) chodzi po górach, jeździ rowerem na średnich i dłuższych dystansach.

 

W planach ma zebranie brakujących materiałów i dokończenie swojej książki o Chorwacji, z którą jest emocjonalnie związany.

 

Z powodzeniem zorganizował mnóstwo różnego rodzaju eventów od spływów kajakowych, przez turnieje w kręgle, imprezy taneczne, warsztaty kulinarne czy wyścigi kartami, po akcje charytatywne.

W pracy stara się wykorzystać swoje ADHD, wyobraźnię, pomysłowość oraz poczucie humoru.

 

W czasie eventów jest jak podczas gry w szachy, przewiduje potrzeby klienta i planuje kilka ruchów do przodu. W dzieciństwie jego idolem był McGyver, więc zawsze ma ze sobą scyzoryk czy trytytki, a do tego po ojcu i dziadku jest złotą rączką.

PROJECT & NEW BUSINESS MANAGER

Urodzony i wychowany na Śląsku. Lata młodzieńcze spędził w Bieszczadach, szkoła średnia i wyższa to zaś okres w Kanadzie. Finalnie osiadł w Warszawie, gdzie od ponad 20-stu lat jest kowalem swojego zwariowanego losu.

Wulkan energii, uzależniony od adrenaliny i sportów ekstremalnych (m.in. snowboardowy FR, rowerowy DH, żagle, sporty motorowe, etc.) Nie potrafi żyć bez bliskiego kontaktu z ludźmi, choć ceni sobie chwile sam na sam ze sobą.

Doradzi, rozśmieszy, pomoże, ma milion pomysłów na minutę i z werwą garnie się do działania! Gdziekolwiek by nie był, cokolwiek by nie robił, w tle zawsze towarzyszy mu muzyka – ona go napędza, a gdy trzeba, relaksuje i resetuje.

Ciekawy świata, spragniony przygód, zawsze gotowy na nowe wyzwania jakie zafunduje mu los.

EVENT MANAGER

Przygoda Krzysztofa z eventami zaczęła się jeszcze na studiach od pokazw Sztuk Walki które w tamtym czasie trenował zapalczywie. Bardzo spodobał się mu klimat panujący wśród osób związanych organizacyjnie z eventami. Zobaczył tam ludzi pełnych pasji, profesjonalizmu i poświęcenia. Szybko zrozumiał, że to jest to, co chciałby robić w swoim życiu. Następnie przyszedł czas na koordynację poszczególnych odcinków i całościowe realizacje.

Mówi, że uwielbia czuć ten dreszczyk emocji przed realizacją, kiedy nie widać jeszcze zamierzonych efektów, a cała wizja jest wyłącznie w jego głowie.

Branża eventowa, jak sam to określa, daje mu możliwość rozwoju na różnych płaszczyznach. Jego zdaniem dobry event manager musi mieć cechy Organizatora, Sprzedawcy, Negocjatora i przede wszystkim mieć wizję i pomysł na event. A elastyczność i kreatywność to standardowe umiejętności. Wielopłaszczyznowość tej pracy i fakt, że nigdy nie ma takich samych realizacji sprawia, że jest to dla niego wymarzone zajęcie.

Prywatnie ma dwie wielkie pasje. Są to podróże w nowe miejsca i sport. Nie wyobraża sobie dnia bez aktywności fizycznej. Ciągle ma nowe zajawki, co sprawia, że ciężko za nim nadążyć. Dlatego jego ulubionym wyrażeniem, które w pełni wpisuje się w ramy pracy w branży eventowej to: „Sytuacja jest Dynamiczna”.

Zawodowo współpracował z takimi brandami jak: Seat, Bricomarche, WBK, 7N, Gaspol, a także z różnymi instytucjami, w tym kilkoma ministerstwami i kancelarią premiera. Ponadto koordynował również takie wydarzenia plenerowe jak choćby “Dni Warszawy”.

INCENTIVE DIRECTOR

Kiedy mówi, że pracuje w „incentivach” od 10 lat nikt jej nie wierzy. Ale tak jest naprawdę. Programy przygotowywane przez Jagodę są dowodem na to, że incentive to nie program, ale historie opowiedziane miejscami, ludźmi i emocjami. Jagoda wierzy, że tak jak za czasów braci Grimm – baśnie są opowieściami dla dorosłych i wyszukuje takie perełki w każdym miejscu na Świecie (i w Polsce), do którego zabiera uczestników wyjazdów. A jak ich nie znajdzie – to wymyśli.

Ta „opolska dzioucha” (z urodzenia) jest wulkanem pomysłów, tytanem pracy i ma delikatnego bzika na punkcie logistyki.

Miłością od pierwszego wejrzenia obdarzyła RPA, ale niezmiennie gorącym uczuciem darzy Karkonosze.

Jest głodna świata, ale jej ucieczką od codzienności jest działka i balkon, który rok rocznie zamienia z pasją w mini-ogród botaniczny.

EVENT DIRECTOR

Na studia, z rodzinnego Torunia, wyemigrowała do krainy pyr i koziołków. Na stałe osiedlając się jednak w stolicy. Z wykształcenia magister turystyki i rekreacji… z naciskiem na rekreację. Od 2017 roku w branży spotkań i wydarzeń /eventowej/ i wyjazdów motywacyjnych /incentive travel/.

Chętnie tworzy wyjazdy typu city break i wydarzenia w niestandardowych polskich przestrzeniach. Uwielbia odkrywać miejsca, które mają mało wspólnego z człowiekiem, a więcej z naturą i relaksem. Dlatego, jak tylko ma wolną chwilę ucieka przed korkami i dużym stężeniem smogu.

Zakochana w tatuażach, podróżach „na własną rękę” oraz swojej pracy. Uważa, że dobre jedzenie może uszczęśliwić człowieka (w kuchni daleko jej co prawda do Magdy Gessler – ale się stara)!

MANAGING DIRECTOR

Gdyby tylko klonowanie ludzi było legalne… Z pewnością jedną z pierwszych kandydatek do sklonowania byłaby Magda! Nie sposób jej nie lubić (czy nawet nie kochać). I to wcale nie dlatego, że rzuca uroki, ale dlatego że jej osobisty czar i ujmujący sposób bycia powodują, że chciałoby się ją pomnożyć co najmniej 6 razy.

Magda pozostaje wierna Agencji Power od samego początku jej istnienia, czyli od wyjazdów narciarskich w 1997 roku. Kilka lat temu zajmowała się prowadzeniem stron www oraz kampanii w sieciach społecznościowych, a obecnie jest odpowiedzialna za rozwój działu kart sportowych OK System oraz koordynację eventów dla Hoteli i Agencji.

Jest dla wszystkich przykładem pracowitości i sumienności, ale ma jedną słabość… Portugalię, którą pragnie poczuć całym sercem: poznać jej magiczne wąskie i strome uliczki, gdzie powstało fado i malownicze plaże z ukrytymi zatoczkami. Podróże małe i duże są dla nią największą pasją i siłą napędową. Jeśli więc w danym momencie nie pracuje to jest wielce prawdopodobne, że wyjechała poznawać świat.

PREZES POWER

Olga Krzemińska-Zasadzka, CEO i managing director Agencja Power, Prezes Zarządu SOIT, członek – założyciel SBE, wieloletni członek Zarządu SBE /2010-2017/, SKKP, a także site.

Członek zespołu ekspertów Dialogu Branżowego SAR-PSML, brała udział w pracach grup „Incentive”, była inicjatorką dołączenia SBE do projektu „Dobry Przetarg”.

Twórca Kodeksu Dobrych Praktyk SBE, działała w Komisji Etyki w SOIT oraz Komisji Etyki SBE, Radzie Programowej konferencji Event Biznes. Współtwórca akcji charytatywnej Elfy SBE. Zasiadała w kapitule międzynarodowego konkursu Eventex Awards.
W konkursie Eventex Awards została wybrana także do 100 najbardziej wpływowych ludzi branży eventowej w Europie. Kongres Magazine także wyróżnił ją w tej kategorii /Top meetings Agencies/ – osób najbardziej wpływowych w branży w Europie.

Jest wśród 100 najbardziej wpływowych w Polskiej Turystyce wg jury portalu i magazynu „Wasza Turystyka”. Otrzymała MP Power w kategorii Team-building, 2 razy była nominowana w kategorii „incentive”.

Autorka licznych publikacji m. in. dla magazynów: OOH Event, Tygrysy Biznesu, blog THINK MICE, MICE Poland, Ooh Magazine, Nowy Marketing i wielu innych. Od początku istnienia na rynku pomaga tworzyć „event katalog”.

Występowała w roli prelegenta na wielu konferencjach gospodarczych i branżowych /MICE/ mi.in: Europejski Kongres Przedsiębiorczości, konferencji Event-Mix, konferencji Meetings Wek Poland, konferencji Event Biznes, w panelach dyskusyjnych MeetingPlanner.

Entuzjastka sportu, podróży i aktywności w każdym wydaniu: od narciarstwa i snowboardu, poprzez nurkowanie, windsurfing i kitesurfing, na off-roadzie i squashu kończąc / była 2gą rakietą Polski w squash-u przez 3 lata, wraz z drużyną zdobyła srebro w Drużynowych Mistrzostwach Europy w 2006 roku, w 2018 roku 3 miejsce w Mistrzostwach Polski Masters.

Razem z zespołem pasjonatów i profesjonalistów organizuje wydarzenia eventowe, wyjazdy typu incentive travel, szkolenia, imprezy sportowe, prestiżowe gale, konferencje i kongresy na terenie całej Polski i po za granicami kraju