Dlaczego warto inwestować w eventy. Liczby, które musisz znać.
W wyobrażeniach wielu osób, niezmiennie pokutuje przekonanie, że dobry event to taki, który kończy się nad ranem, a jego mierzalnym efektem jest ból głowy uczestniczących w nim gości. Jeśli w swojej pracy spotykasz się z tego typu przekonaniami, czas je zmienić. Trudno jest rozwijać się i w pełni korzystać z możliwości, które daje organizacja wydarzeń, jeśli nie wiemy jak ważnym i efektywnym narzędziem marketingu jest event.
Liczby mają moc
Nic tak nie przemawia do wyobraźni osób zarządzających jak liczby i raporty. Nic w tym dziwnego, w końcu ich zadaniem jest jest dbanie o rozwój i płynność biznesu. Podejmując decyzje finansowe muszą mieć pewność, że konkretne projekty przeło-żą się na konkretne wskaźniki finansowe. Eventy są mierzalne, a event marketing czy marketing doświadczeń opierają się na bardzo skrupulatnej analizie danych i wyliczeniach. Jeśli więc chcesz przekonać zarząd do zwiększenia budżetu na organizacje wydarzeń, zacznij mówić językiem liczb.
Każdego roku powstaje wiele raportów i badań marketingowych pokazujących jak skutecznym narzędziem marketingu jest event, w co warto inwestować, jaką drogę wybrać. Każdego roku wiodące światowe marki inwestują ogromne budżety, żeby poznać najnowsze trendy i tendencje rynku w obszarze marketingu. Korzystaj z ich wiedzy, podpatruj najlepszych, czytaj raporty i wyciągnij wnioski, które przydadzą ci się w czasie rozmowy z osobami decyzyjnymi.
Kluczowe znaczenie
Jak pokazuje raport opublikowany przez Endless Events (2018) 80% marketerów uważa, że organizacja wydarzeń ma kluczowe znaczenie dla sukcesu organizacji, a 31% potwierdza, że event marketing jest najbardziej skutecznym kanałem marketingowym. 80% firm, które osiągają ponadprzeciętne wyniki w zakresie realizacji celów biznesowych, planuje w przyszłym roku zwiększyć swoje budżety na organizację wydarzeń na żywo, a 87% managerów wysokiego szczebla wierzy w siłę eventów i w przyszłości planuje zwiększyć inwestycje na tego typu działania.
Siła bezpośrednich spotkań
Bezpośrednie spotkania dają uczestnikom możliwość tworzenia osobistych więzi i relacji z marką, co jest bardzo cenną wartością w naszym coraz bardziej cyfrowym świecie, potwierdza to aż 95% marketerów biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez Endless Events (2018). Podobnego zdania są uczestnicy tychże eventów, aż 65% z nich stwierdziło, że udział w wydarzeniu pomógł im lepiej zrozumieć produkt lub usługę danej marki (EMI i mozaika, 2016).
W raporcie dotyczącym marketingu doświadczeń (Experiental Marketing Content Report) czytamy, że aż 70% respondentów staje się stałymi klientami marki, po uczestniczeniu w organizowanych przez nią wydarzeniach, podczas, których mają możliwość bezpośredniego obcowania z produktami lub usługami danej firmy (EMI i mozaika, 2016). 84% uczestników twierdzi, że mają bardziej pozytywną opinię na temat promowanej po wydarzeniu firmy, marki, produktu lub usługi (EMI i mozaika, 2016).
Porozmawiajmy o strategii
Nie jesteś pewien jak wybrać najlepszą strategię dla swojej organizacji czy produktu? Zobacz, jakie decyzje w tym zakresie podejmują marketerzy biorący udział w cytowanych badaniach:
75% marketerów potwierdziło, że bezpośrednie spotkania są najbardziej skuteczną strategią content marketingu (Content Marketing Institute, 2016).
96% marek w celu zwiększenia świadomości na temat organizowanych przez nie wydarzeń, wykorzystuje narzędzia event marketingu w mediach społecznościowych (Aventri i Little Bird Told Media, 2018).
Facebook ma obecnie 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie, korzystanie z wideo na żywo zapewnia zauważalny wzrost w kanałach twoich followersów (Statista, 2017). Warto jednak pamiętać, że aż 51% ekspertów zajmujących się organizacją eventów, potwierdza, że największym wyzwaniem w korzystaniu z social mediów, jest ich efektywne wykorzystanie (Eventforte, 2015).
40% sprzedawców wydarzeń wierzy, że najskuteczniejszym kanałem promocji wydarzenia jest obecnie e-mail marketing (Endless Events, 2018).
Nowe technologie
Obok skutecznego event marketingu niezwykle ważne jest, aby sam event był wcią-gający i angażujący. Wiele raportów wskazuje, jak ważną rolę odgrywa wykorzysta-nie nowych technologii i zaangażowanie uczestników.
Ponad 86% event managerów uważa, że wykorzystywane technologie mogą mieć istotny pozytywny wpływ na sukces ich wydarzeń (Endless Events, 2018). Raport Wykresy marketingowe (2018) pokazuje, że większość (88%) uczestników wydarzeń deklaruje, że niezwykle ważny jest dla nich dostęp do harmonogramów spotkań lub wydarzeń w aplikacji.
Aż 90% osób korzystających z technologii w czasie wydarzeń uważa, że są gotowe żeby odnieść sukces, co ciekawe wśród osób, które nie korzystają z technologii taką gotowość zadeklarowało jedynie 65% (Harvard Business Review Analytic Services, 2018).
Skuteczność eventu
Jednym z najważniejszych pomiarów w zakresie event marketingu i sukcesu wydarzenia jest zwrot z inwestycji. Bez pomiaru ROI oszacowanie skuteczności strategii, którą przyjęliśmy wydaje się być praktycznie niemożliwe. Bez mierzenia efektów nie wiemy gdzie postawić kolejny krok, jakie działania się sprawdziły, a które należy ulepszyć.
Raport Endless Events (2018) pokazuje, że prawie 60% użytkowników korzystają-cych z oprogramowania do zarządzania wydarzeniami jest w stanie zmierzyć ROI. 75% firm, których budżety na imprezy mieszczą się w przedziale 50-100 milionów dolarów, twierdzi, że spodziewa się zwrotu z inwestycji powyżej 5:1 w przypadku wydarzeń na żywo i programów opartych o marketing doświadczeń (EMI i mozaika, 2016). 86% respondentów twierdzi, że zadowolenie uczestników jest najlepszym wskaźnikiem sukcesu imprezy (Eventforte, 2015).
Artykuł przygotowany do bloga „THINK MICE”




