Jak utrzymać dobre relacje z klientem – dla magazynu Marketer+

Nie daj o sobie zapomnieć, czyli co po evencie. Jak podtrzymać komunikację, co proponować, aplikacje mobilne, media społecznościowe, mailing, etc.

Podpisanie umowy z klientem to dopiero początek wspólnej z nim przygody. To potencjalny początek długofalowej, rozwijającej się współpracy. To szansa na rozwój osobisty, na pozyskanie kolejnych Klientów przede wszystkim tych z polecenia. Ci są najcenniejsi ponieważ już część naszej pracy wykonał za nas nasz dotychczasowy klient. Polecił nas, pokazał, że warto podjąć z nami współpracę.


Tylko najlepsi potrafią zatrzymać Klienta, przyzwyczaić go do siebie. Składa się na to kilka okoliczności, należy być nie tylko doskonałym organizatorem ale też należy wiedzieć jak zabezpieczyć relacje z klientem, jak prawidłowo wyważyć wspólne kontakty, jak starać się o uzyskanie kolejnych zapytań. Poza tym musi być jeszcze … chemia.


Niewątpliwie już w trakcie realizacji powinniśmy pokazać, że nasza wiedza jest ponadprzeciętna, że bez nas ani rusz! Zdarza się, wiemy o tym wszyscy i trzeba mówić o tym otwarcie, że także podczas sytuacji nieprzewidzianych, poza planem, także mamy szansę zaistnieć.

Krótko po wydarzeniu następuje moment podsumowania. Zdecydowanie warto podsumować event czy incentive travel od początku do końca, od A do Z. Tylko to da szansę na wzmocnienie jego dobrych cech, co jest dla nas oczywiście korzystne, ale też i omówienia tego co można przy kolejnej współpracy poprawić.

Osobiście, nigdy nie boję się omawiać rzeczy, które czy to z mojego czy z klienta punktu widzenia można poprawić. Ci co mówią, że nie popełniają błędów, że robią wszystko najlepiej – mijają się z prawdą. Zawsze jest coś co można poprawić.


Warto zwrócić uwagę, że już podczas podsumowania, rozmawiamy o wspólnej przyszłości. My uczymy się klienta, jego gości oraz ich zachowań, klient uczy się nas. Zakładając, że event został zrealizowany zgodnie z założeniami, już w tym momencie jesteśmy o krok przed konkurencją.

Podsumowanie to także czas rozliczeń finansowych, uczciwość popłaca. Właściwe podejście do tak zwanych kosztorysów powykonawczych jest szalenie istotnym elementem dalszej współpracy.


Tę współpracę warto kształtować na pozytywnych, związanych z nami emocjach. Emocje po jakimś czasie opadają, zostają jedynie wspomnienia, fakty. Najsilniejsze emocje Klient odczuwa w trakcie wydarzenia i wyjazdu i tuż po nim. Ma poczucie dobrze zrealizowanej misji, otrzymuje często podziękowania od przełożonych od współpracowników, od innych osób zaproszonych. Kiedy euforia trwa w najlepsze, mamy swoje pięć minut, które bezsprzecznie powinniśmy wykorzystać. Zasłużyliśmy na to.


Nie warto opierać się jedynie na podręcznikach dot. sprzedaży, utrzymania relacji z klientem. Zdecydowanie warto zaufać sobie i własnej intuicji, doświadczeniu.
Najważniejszy jest kontakt bezpośredni, rozmowa telefoniczna, nie za często. Nie męczmy sobą klienta.
Pokażmy się razem światu! Pokażmy, że razem współpracowaliśmy, czy to na stronie internetowej agencji czy na portalu społecznościowym, branżowym. Zawsze wcześniej pytajmy o zgodę na publikację tekstu oraz zdjęć.
Szalenie istotne jest rozpoznawanie potrzeb klienta, jego planów na najbliższe tygodnie, miesiące. Pokażmy, że wiemy o co pytać, pokażmy, że umiemy słuchać, podpowiadać. Pokażmy, że mamy wizję dalszej współpracy, że mamy chęci do pracy, że nam zależy!

Warto jest dzielić się z klientem nowinkami, doświadczeniami. Od czasu do czasu dobrze jest klienta poinformować o tym co nowego oferuje technologia, jak ją można wykorzystać, jakie pokazują się nowe, ciekawe atrakcje oraz lokalizacje. Klient na pewno doceni to, że ciągle się rozwijamy, że mamy wiedzę, dzięki której on sam może odnieść sukces.


Media społecznościowe także wykonują za nas doskonałą pracę. Udostępniajmy informacje o nas, o naszej pracy w sposób wyważony. Oddzielmy wyraźnie to co zawodowe od tego co prywatne. Dzielmy się tym co istotne.
Nie ryzykujmy niekończącą się ilością nic nie wnoszących newsletterów. Jeśli już decydujemy się na ich wysłanie, dokładnie przemyślmy treść. Zastanówmy się jaki cel chcemy osiągnąć, co chcemy przekazać?

Nie bójmy się zaprosić klientów na wydarzenia branżowe, te starannie przez nas wybrane. To także okazja do spotkania się z nimi w mniej zobowiązującej atmosferze, która często sprzyja rozwijaniu biznesowych relacji. Wspólne spotkania budują społeczność wokół partnerów biznesowych, do której każda ze stron przyzwyczaja się.
W branży eventowej, tak samo jak w każdej innej, obowiązuje obsługa posprzedażna. Zdecydowanie trudniej jest klienta utrzymać niż pozyskać. Trzeba skutecznie i uczciwie odeprzeć atak konkurencji. Nawet jeśli w danym momencie Klient zawiesi współpracę z nami na rzecz innego zleceniobiorcy należy z uśmiechem powiedzieć „udanej realizacji”, spytać co było powodem takiej decyzji. Weryfikujmy wszystko na bieżąco, pamięć jest zawodna.

Aby utrzymać właściwe relacje z Klientem ważna jest też umiejętność zarządzania czasem. Klientów jest przecież wielu i nadal pracujemy nam pozyskaniem kolejnych. Każdy z nich powinien czuć, że jest dla nas najważniejszy, że projekty tworzone we współpracy z nim są dla nas priorytetem.
Podtrzymanie z Klientem współpracy to duża sztuka. Nie wystarczy podręcznikowe zachowanie. Potrzeba doświadczenia, odrobiny rutyny, szóstego zmysłu oraz szóstego elementu;-) Budujmy nasze relacje w oparciu o pozytywne emocje. Śmiało kroczmy naprzód. Nie obawiajmy się mówić o sobie dobrze, bądźmy pewni siebie ale tylko wtedy gdy pewność jest poparta wiedzą. Uzupełniajmy ją na bieżąco i dzielmy się nią z Klientem.
Pomóżmy naszemu klientowi budować jego sukces wspólną pracą. Niech dla obu stron realizacja wydarzeń będzie także świetną zabawą.

Magazyn można zakupić pod adresem:

https://sklep.marketerplus.pl/kategoria/wszystkie-wydania/marketer-2-21-2016

Artykuł pochodzi z magazynu Marketer+

Relacje z Klientem przy organizacji wydarzeń, relacje z klientem podczas wyjazdów motywacyjnych, jak utrzymać relację z klientem przy organizacji eventów, jak utrzymać relację z klientem podczas wyjazdów motywacyjnych

Ostatnie wpisy

Archiwum

Kategorie

Tagi

Przeczytaj również

EVENT MANAGER

Hania jest absolwentką kierunku Tourism Events Management na Northumbria University Newcastle.

Pochodzi znad morza, dlatego kocha naturę i aktywność na świeżym powietrzu. Lubi, jak dużo się dzieje, stąd praca przy organizacji eventów.

Jest otwarta i komunikatywna, a po pracy chętnie sięga po dobrą książkę i spędza czas z bliskimi. Podróże sprawiają jej wielką radość, a fotografowanie pięknych widoków stało się jej hobby. Jest także dyplomowaną wizażystką, która uwielbia podkreślać kobiecą urodę.

Incentive Project Manager

Absolwentka Prawa Europejskiego na UAMie. Ze studiów pozostała jej pasja do polityki zagranicznej i niechętna umiejętność wczytywania się w zapisy umowne. Fanka futbolu i amatorka snowboardu. Pochodzi znad morza, więc w razie wyboru „morze, czy góry?”, cóż nie ma dylematu (chyba, że w górach jest śnieg 😊).

Z Chin przywiozła słabość do ostrego jedzenia, z Nowej Zelandii miłość do rugby, z Tanzanii nie przywiozła likaon, więc wraca tam często by złapać go w obiektyw. W podróżach lubi adrenalinę, dobre jedzenie i ciekawych ludzi, więc na tych filarach buduje swoje programy.

POWER NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Nagroda Klientów – Działów Zakupów
Procon Award (Usługi Kreatywne)

Certyfikat Solidna Firma
(od paru lat)

Tygrysy Biznesu

Nagroda MP Power Awards
– portalu Meeting Planner w kategorii
Team-building / Outdoor

Firma Roku
Polish Product

Platynowy Certyfikat
Polish Product

Firma z Zasadami

Nagroda Polskiego Internetu
za stronę internetową
w kategorii Rozrywka i Rekreacja

Nagroda Meeting Planner
w kategorii Wydarzenie/Usługa Roku

Firma Rodzinna

LOGISTIC MANAGER

Pozytywny, uśmiechnięty i zakręcony człowiek. Uczęszczał do szkoły muzycznej I stopnia którą ukończył dyplomem.

Z wykształcenia jest fotografem, którego zawód otrzymał po ukończeniu szkoły średniej zakończonej pozytywnie egzaminem zawodowym. Swoje pierwsze kroki z eventami stawiał mając 16 lat. Wtedy nie wiedział jeszcze że taka praca wplecie się w jego życie na stałe. Wyboru pozostania w eventach dokonał po skończeniu szkoły w 2008 roku.

W podjęciu takiej decyzji pomógł mu kontakt z ludźmi ich satysfakcja poprzez włożone serce w przygotowania eventu, a także podróże w różne zakątki kraju związane z pracą.

Podczas wyjazdów i spotkań z klientem wkłada całe serce aby wykonywana usługa była zawsze na najwyższym poziomie.

Czas wolny lubi spędzać na rowerze, podróżach i wędrówkach górskich. Zakochany w Rzymie wraz z historia z nim związaną. Jego pasją jest jeździectwo konne. Na grzbiecie czuje się prawdziwie wolny i zapomina o wszelkich trudnościach . To w stajniach można go spotkać gdy ma dość pędu życia i potrzebuje odetchnąć.

Warto wspomnieć że czasem próbuje swoich sił jako Dj kiedy trafi się okazja , to hobby wzięło się z muzyki, która towarzyszy mu w jego życiu od dzieciństwa.

PROJECT & NEW BUSINESS MANAGER

Urodzony i wychowany na Śląsku. Lata młodzieńcze spędził w Bieszczadach, szkoła średnia i wyższa to zaś okres w Kanadzie. Finalnie osiadł w Warszawie, gdzie od ponad 20-stu lat jest kowalem swojego zwariowanego losu.

Wulkan energii, uzależniony od adrenaliny i sportów ekstremalnych (m.in. snowboardowy FR, rowerowy DH, żagle, sporty motorowe, etc.) Nie potrafi żyć bez bliskiego kontaktu z ludźmi, choć ceni sobie chwile sam na sam ze sobą.

Doradzi, rozśmieszy, pomoże, ma milion pomysłów na minutę i z werwą garnie się do działania! Gdziekolwiek by nie był, cokolwiek by nie robił, w tle zawsze towarzyszy mu muzyka – ona go napędza, a gdy trzeba, relaksuje i resetuje.

Ciekawy świata, spragniony przygód, zawsze gotowy na nowe wyzwania jakie zafunduje mu los.

CZŁONEK SPECJALNY ZESPOŁU

18 maja 2018 roku bez okresu próbnego dołączyła do naszego zespołu Irenka. Srebrno-szary wyżeł wejmarski. Posiada zdolności przegryzania drobnych przedmiotów, jest mega szybka, więc na pewno sprawdzi się w naszym POWER-owym zespole.

Jest przyjazna dla Klientów i podwykonawców, szybko zjednuje sobie przyjaciół.

Na razie szkoli ją Dyrektor Stefan, ale szybko pnie się w szczeblach kariery.

CZŁONEK SPECJALNY ZESPOŁU

Stefanek jest członkiem naszego zespołu od 2008 roku. Zawsze jest pełen energii. Uwielbia pływanie /ratowanie ludzi/, tarzanie w śniegu i długie spacery. Radosny i przyjazny, jest wspaniałym psem towarzyszącym.

Dobrze toleruje towarzystwo ludzi wchodzących do firmy oraz dzieci. Oczywiście dobrych ludzi. Innym rzuca się do grdyki 😊 Koty uwielbia – ganiać 😊

Im jest starszy tym bardziej potrzebuje przytulania. Uwielbia „Pana kanapkę” przychodzącego do biura w porze lunchu 😊, duże kości i swoją Panią 😊

LOGISTIC MANAGER

Od wielu lat biega, czynnie biorąc udział w różnego rodzaju zawodach – od krótkich dystansów po biegi ultra – reprezentując klub Dogoń Grodzisk Mazowiecki. W wolnych chwilach (poza bieganiem) chodzi po górach, jeździ rowerem na średnich i dłuższych dystansach.

 

W planach ma zebranie brakujących materiałów i dokończenie swojej książki o Chorwacji, z którą jest emocjonalnie związany.

 

Z powodzeniem zorganizował mnóstwo różnego rodzaju eventów od spływów kajakowych, przez turnieje w kręgle, imprezy taneczne, warsztaty kulinarne czy wyścigi kartami, po akcje charytatywne.

W pracy stara się wykorzystać swoje ADHD, wyobraźnię, pomysłowość oraz poczucie humoru.

 

W czasie eventów jest jak podczas gry w szachy, przewiduje potrzeby klienta i planuje kilka ruchów do przodu. W dzieciństwie jego idolem był McGyver, więc zawsze ma ze sobą scyzoryk czy trytytki, a do tego po ojcu i dziadku jest złotą rączką.

PROJECT & NEW BUSINESS MANAGER

Urodzony i wychowany na Śląsku. Lata młodzieńcze spędził w Bieszczadach, szkoła średnia i wyższa to zaś okres w Kanadzie. Finalnie osiadł w Warszawie, gdzie od ponad 20-stu lat jest kowalem swojego zwariowanego losu.

Wulkan energii, uzależniony od adrenaliny i sportów ekstremalnych (m.in. snowboardowy FR, rowerowy DH, żagle, sporty motorowe, etc.) Nie potrafi żyć bez bliskiego kontaktu z ludźmi, choć ceni sobie chwile sam na sam ze sobą.

Doradzi, rozśmieszy, pomoże, ma milion pomysłów na minutę i z werwą garnie się do działania! Gdziekolwiek by nie był, cokolwiek by nie robił, w tle zawsze towarzyszy mu muzyka – ona go napędza, a gdy trzeba, relaksuje i resetuje.

Ciekawy świata, spragniony przygód, zawsze gotowy na nowe wyzwania jakie zafunduje mu los.

EVENT MANAGER

Przygoda Krzysztofa z eventami zaczęła się jeszcze na studiach od pokazw Sztuk Walki które w tamtym czasie trenował zapalczywie. Bardzo spodobał się mu klimat panujący wśród osób związanych organizacyjnie z eventami. Zobaczył tam ludzi pełnych pasji, profesjonalizmu i poświęcenia. Szybko zrozumiał, że to jest to, co chciałby robić w swoim życiu. Następnie przyszedł czas na koordynację poszczególnych odcinków i całościowe realizacje.

Mówi, że uwielbia czuć ten dreszczyk emocji przed realizacją, kiedy nie widać jeszcze zamierzonych efektów, a cała wizja jest wyłącznie w jego głowie.

Branża eventowa, jak sam to określa, daje mu możliwość rozwoju na różnych płaszczyznach. Jego zdaniem dobry event manager musi mieć cechy Organizatora, Sprzedawcy, Negocjatora i przede wszystkim mieć wizję i pomysł na event. A elastyczność i kreatywność to standardowe umiejętności. Wielopłaszczyznowość tej pracy i fakt, że nigdy nie ma takich samych realizacji sprawia, że jest to dla niego wymarzone zajęcie.

Prywatnie ma dwie wielkie pasje. Są to podróże w nowe miejsca i sport. Nie wyobraża sobie dnia bez aktywności fizycznej. Ciągle ma nowe zajawki, co sprawia, że ciężko za nim nadążyć. Dlatego jego ulubionym wyrażeniem, które w pełni wpisuje się w ramy pracy w branży eventowej to: „Sytuacja jest Dynamiczna”.

Zawodowo współpracował z takimi brandami jak: Seat, Bricomarche, WBK, 7N, Gaspol, a także z różnymi instytucjami, w tym kilkoma ministerstwami i kancelarią premiera. Ponadto koordynował również takie wydarzenia plenerowe jak choćby “Dni Warszawy”.

INCENTIVE DIRECTOR

Kiedy mówi, że pracuje w „incentivach” od 10 lat nikt jej nie wierzy. Ale tak jest naprawdę. Programy przygotowywane przez Jagodę są dowodem na to, że incentive to nie program, ale historie opowiedziane miejscami, ludźmi i emocjami. Jagoda wierzy, że tak jak za czasów braci Grimm – baśnie są opowieściami dla dorosłych i wyszukuje takie perełki w każdym miejscu na Świecie (i w Polsce), do którego zabiera uczestników wyjazdów. A jak ich nie znajdzie – to wymyśli.

Ta „opolska dzioucha” (z urodzenia) jest wulkanem pomysłów, tytanem pracy i ma delikatnego bzika na punkcie logistyki.

Miłością od pierwszego wejrzenia obdarzyła RPA, ale niezmiennie gorącym uczuciem darzy Karkonosze.

Jest głodna świata, ale jej ucieczką od codzienności jest działka i balkon, który rok rocznie zamienia z pasją w mini-ogród botaniczny.

EVENT DIRECTOR

Na studia, z rodzinnego Torunia, wyemigrowała do krainy pyr i koziołków. Na stałe osiedlając się jednak w stolicy. Z wykształcenia magister turystyki i rekreacji… z naciskiem na rekreację. Od 2017 roku w branży spotkań i wydarzeń /eventowej/ i wyjazdów motywacyjnych /incentive travel/.

Chętnie tworzy wyjazdy typu city break i wydarzenia w niestandardowych polskich przestrzeniach. Uwielbia odkrywać miejsca, które mają mało wspólnego z człowiekiem, a więcej z naturą i relaksem. Dlatego, jak tylko ma wolną chwilę ucieka przed korkami i dużym stężeniem smogu.

Zakochana w tatuażach, podróżach „na własną rękę” oraz swojej pracy. Uważa, że dobre jedzenie może uszczęśliwić człowieka (w kuchni daleko jej co prawda do Magdy Gessler – ale się stara)!

MANAGING DIRECTOR

Gdyby tylko klonowanie ludzi było legalne… Z pewnością jedną z pierwszych kandydatek do sklonowania byłaby Magda! Nie sposób jej nie lubić (czy nawet nie kochać). I to wcale nie dlatego, że rzuca uroki, ale dlatego że jej osobisty czar i ujmujący sposób bycia powodują, że chciałoby się ją pomnożyć co najmniej 6 razy.

Magda pozostaje wierna Agencji Power od samego początku jej istnienia, czyli od wyjazdów narciarskich w 1997 roku. Kilka lat temu zajmowała się prowadzeniem stron www oraz kampanii w sieciach społecznościowych, a obecnie jest odpowiedzialna za rozwój działu kart sportowych OK System oraz koordynację eventów dla Hoteli i Agencji.

Jest dla wszystkich przykładem pracowitości i sumienności, ale ma jedną słabość… Portugalię, którą pragnie poczuć całym sercem: poznać jej magiczne wąskie i strome uliczki, gdzie powstało fado i malownicze plaże z ukrytymi zatoczkami. Podróże małe i duże są dla nią największą pasją i siłą napędową. Jeśli więc w danym momencie nie pracuje to jest wielce prawdopodobne, że wyjechała poznawać świat.

PREZES POWER

Olga Krzemińska-Zasadzka, CEO i managing director Agencja Power, Prezes Zarządu SOIT, członek – założyciel SBE, wieloletni członek Zarządu SBE /2010-2017/, SKKP, a także site.

Członek zespołu ekspertów Dialogu Branżowego SAR-PSML, brała udział w pracach grup „Incentive”, była inicjatorką dołączenia SBE do projektu „Dobry Przetarg”.

Twórca Kodeksu Dobrych Praktyk SBE, działała w Komisji Etyki w SOIT oraz Komisji Etyki SBE, Radzie Programowej konferencji Event Biznes. Współtwórca akcji charytatywnej Elfy SBE. Zasiadała w kapitule międzynarodowego konkursu Eventex Awards.
W konkursie Eventex Awards została wybrana także do 100 najbardziej wpływowych ludzi branży eventowej w Europie. Kongres Magazine także wyróżnił ją w tej kategorii /Top meetings Agencies/ – osób najbardziej wpływowych w branży w Europie.

Jest wśród 100 najbardziej wpływowych w Polskiej Turystyce wg jury portalu i magazynu „Wasza Turystyka”. Otrzymała MP Power w kategorii Team-building, 2 razy była nominowana w kategorii „incentive”.

Autorka licznych publikacji m. in. dla magazynów: OOH Event, Tygrysy Biznesu, blog THINK MICE, MICE Poland, Ooh Magazine, Nowy Marketing i wielu innych. Od początku istnienia na rynku pomaga tworzyć „event katalog”.

Występowała w roli prelegenta na wielu konferencjach gospodarczych i branżowych /MICE/ mi.in: Europejski Kongres Przedsiębiorczości, konferencji Event-Mix, konferencji Meetings Wek Poland, konferencji Event Biznes, w panelach dyskusyjnych MeetingPlanner.

Entuzjastka sportu, podróży i aktywności w każdym wydaniu: od narciarstwa i snowboardu, poprzez nurkowanie, windsurfing i kitesurfing, na off-roadzie i squashu kończąc / była 2gą rakietą Polski w squash-u przez 3 lata, wraz z drużyną zdobyła srebro w Drużynowych Mistrzostwach Europy w 2006 roku, w 2018 roku 3 miejsce w Mistrzostwach Polski Masters.

Razem z zespołem pasjonatów i profesjonalistów organizuje wydarzenia eventowe, wyjazdy typu incentive travel, szkolenia, imprezy sportowe, prestiżowe gale, konferencje i kongresy na terenie całej Polski i po za granicami kraju