Wywiadu o marketingu eventowym i eventach w Centrach Handlowych dla magazynu “Galerie Handlowe” udzieliła Olga Krzemińska – Zasadzka.
Wywiadu o marketingu eventowym i eventach w Centrach Handlowych dla magazynu “Galerie Handlowe” udzieliła Olga Krzemińska – Zasadzka /Managing Director Agencja POWER oraz V-ce Prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej/.
1. Co oznaczają dziś nowoczesne i skuteczne działania marketingowe?
Obecnie, mówiąc o nowoczesnych narzędziach marketingu, w dużej mierze myślimy o internecie, to w nim skupionych jest coraz więcej, coraz bardziej rozbudowanych i skutecznych działań marketingowych. Internet daje nam nieograniczone wręcz możliwości reklamy, dotarcia do zainteresowanych naszą marką osób czy bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami. Dodatkowo jako praktyk branży eventowej, obserwuję, iż w chwili obecnej jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych staje się event. Event rozumiany jako dobrze przemyślane i zaplanowane działania, posiadające konkretny cel, który osiągamy przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi. W przeciwieństwie do dobrze już znanych na polskim rynku form reklamy czy komunikacji, event daje nam szansę na wyjątkowość i świeżość w działaniu, a co za tym idzie na wzrost zainteresowania naszą marką. Konsolidacja przedstawicieli tej nowej, perspektywicznej gałęzi promocji i budowanie platformy porozumienia pomiędzy przedstawicielami dynamicznie rozwijającej się branży, jest w tej chwili kluczowym działaniem podejmowanym przez branżę eventową.
2. Jak Państwa zdaniem działania eventowe wpływają / mogą wpływać na wizerunek centrum handlowego/ marki?
Według mnie centra handlowe i eventy to nierozerwalny wręcz duet, bo jak najskuteczniej zachęcić klientów do odwiedzenia naszego centrum czy zakupów jeśli nie przy wykorzystaniu organizacji eventu. Od kilku lat obserwuję wzrost ilości eventów odbywających się w centrach handlowych. Mikołajki, Dzień Kobiet, Walentynki, koncerty gwiazd, spotkania z VIP-ami tego typu wydarzenia na dobre wpisały się już w kalendarze większości obiektów. Musimy pamiętać, że zmieniła się rola centrów handlowych w naszym społeczeństwie. Kiedyś do centrum handlowego chodziło się na zakupy, dziś często pełnią one funkcję miejsc towarzysko-kulturalnych. W wielu miastach, to miejsca, w których po prostu warto bywać. To tam chodzimy do kina, na kawę, na obiad czy spotkania z przyjaciółmi. Tym bardziej, jeśli chcemy przyciągnąć do naszego centrum klientów, warto organizować w nim rożnego rodzaju eventy.
3. Jak na przełomie ostatnich lat zmieniała się branża eventowa? Jakiego typu eventy obecnie dominują i z czego może wynikać ich tak duże nasilenie? Czy są to raczej wydarzenia pro-sprzedażowe (odbywające się na zasadzie zakupu, aby móc w nich uczestniczyć), targi i akcje społeczno-charytatywne, nie wiąże się z większymi nakładami finansowymi, a podkreślające CSR firmy czy może wydarzenia z udziałem znanej osoby/ celebryty?
Ostatnie lata, przyniosły wiele zmian w branży eventowej. Obecnie firmy są bardziej świadome tego jak ogromną rolę może odegrać event w strategii firmy czy marki. Event nie jest już kojarzony jedynie z „dobrą zabawą”, to narzędzie przy wykorzystaniu, którego jesteśmy w stanie osiągnąć założone cele i co ważne możemy dokładnie wyliczyć zwrot inwestycji z danego eventu. Zmiana podejścia do organizacji eventów ułatwia nam pracę przy realizacji i wcielaniu kreatywnych pomysłów i rozwiązań w życie. Obserwujemy, że powoli odchodzi się od realizacji eventów polegających na grze w paitball’a czy jeżdżeniu quadem, w ich miejsce pojawiają się przemyślane realizacje i strategie łączące wiele kanałów komunikacji. Co jest obecnie modne? Z moich obserwacji wynika, że w obecnym roku popularne było np. „spełnienie marzeń z dzieciństwa” – latanie w tunelu aerodynamicznym, organizowano też wiele pokazów mody, gali podczas, których wręczano wyróżnienia i nagrody, coraz większą popularność zdobywają działania CSR, w których udział biorą także znane gwiazdy, sportowcy.
4. Jak Państwa zdaniem będzie wyglądał rynek eventowy w ciągu najbliższych lat? Przez jakie działania może zostać zdominowany? Jakie typu wydarzenia będą cieszyły się największym zainteresowanie i dlaczego?
Moim zdaniem przyjmie się wszystko co nowoczesne, kreatywne i posiadające element elitarności. Obserwuję, że coraz większą popularnością cieszą się spotkania realizowane w mniejszym gronie, nastawione na osiągnięcie konkretnego celu. Firmy, coraz częściej odczuwają potrzebę realnego kontaktu z pracownikami, partnerami handlowymi, z roku na rok organizowanych jest coraz więcej wyjazdów team – buildingowych, integracyjnych czy motywacyjnych. Ożywienie obserwujemy także obszarze konferencji. To co trzeba zauważyć, to bez względu na rodzaj wydarzenia i miejsca jego realizacji, z roku na rok wplatamy w nie więcej nowoczesnych narzędzi i aplikacji. Moim zdaniem, to właśnie umiejętne wykorzystanie nowych technologii będzie decydowało o konkurencyjności i rozwoju dziedziny jaką jest organizacja eventów.
