Imprezy motywacyjne stały się jednym z najpopularniejszych narzędzi pobudzania pracowników i partnerów biznesowych do działania. Z badań wynika, że dobrze zorganizowany wyjazd motywacyjny może zwrócić się nawet do 112,5 %
Imprezy motywacyjne stały się jednym z najpopularniejszych narzędzi pobudzania pracowników i partnerów biznesowych do działania. Z badań wynika, że dobrze zorganizowany wyjazd motywacyjny może zwrócić się nawet do 112,5 % (Incentive Research Foundation). Aby tak się stało, należy jednak zaplanować cel wycieczki – nie tylko w jakie miejsce zabierzemy współpracowników, ale też jakie realne korzyści dla firmy ma przynieść podróż po tym jak wszyscy już wrócą do pracy.
Imprezy motywacyjne – organizowane jako nagroda dla pracowników, partnerów biznesowych lub klientów – na stałe wpisały się do puli narzędzi marketingowych, które na celu mają wsparcie relacji z firmą, poprawienie stosunków międzyludzkich, rozwinięcie motywacji, czyli zmobilizowanie kadry pracowniczej do wydajniejszej pracy i zwiększenie jej lojalności względem firmy. W dużych firmach wyjazdy motywacyjne nie należą dziś do rzadkości – wręcz przeciwnie, większość międzynarodowych przedsiębiorstw traktuje je jako stały element budżetu. Dane potwierdzające skuteczność tego typu wyjazdów sprawiają, że coraz częściej po narzędzie to sięgają również przedsiębiorcy z sektora MŚP.
Badania jednoznacznie potwierdzają, że podróże motywacyjne mają dużą siłę oddziaływania na pracowników – są realną przyjemnością, rozrywką, podnoszą prestiż pracowników w środowisku pracy, ale również w środowisku pozazawodowym. Dla samych uczestników wyjazdów motywacyjnych ważne są nie tylko walory turystyczne miejsca, do którego się udadzą, ale i inne cechy – duże znaczenie ma jego wizerunek i prestiż, również infrastruktura turystyczna, pomysł na wyjazd, organizacja na miejscu – usługi transportowe, hotelarskie, gastronomiczne i atrakcje kulturalno-rozrywkowe.
Profesjonalny organizator wyjazdów motywacyjnych wie, że każda impreza motywacyjna w praktyce powinna być nastawiona na osiągnięcie konkretnego celu – powinien czemuś służyć. Celem może być polepszenie komunikacji w zespole oraz między pracownikami a kadrą kierowniczą, wzbudzenie entuzjazmu i chęci do wydajniejszej pracy, wzmocnienie lojalności wobec firmy.
Jakie są korzyści wyjazdów motywacyjnych:
– wzmacniają więź z macierzystą organizacją, firmą lub instytucją,
– motywują do podjęcia kolejnych, ambitnych działań,
– wzbudzają zapał do rozwiązywania problemów,
– wpływają na wzmocnienie kultury organizacyjnej,
– integrują zespół,
– uodparniają na działanie konkurencji.
Profesjonalne firmy organizujące imprezy motywacyjne to firmy, dla których liczy się nie tylko sama organizacyjna część wyjazdu. Przede wszystkim są one w stanie zrozumieć zasadniczy cel wyjazdu i tak ułożyć jego plan, by wspierał realizację nadrzędnego celu. Profesjonalny organizator wyjazdów incentive travel potrafi realizować te cele w sposób skuteczny.
Badacze branży przemysłu spotkań twierdzą, że w najbliższych latach turystyka motywacyjna będzie się nadal rozwijać, ponieważ skutecznie zorganizowane wyjazdy motywacyjne są coraz częściej traktowane jako rzeczywiste i atrakcyjne narzędzie marketingowe, a także skuteczny instrument zarządzania.
Pamiętajcie także że profesjonalny organizator posiada aktualny wpis do rejestru organizatorów turystycznych i gwarancję ubezpieczeniową. Aktywnie działa w stowarzyszeniach branżowych, jest na bieżąco z przepisami prawna.