Podstawową dziedziną naukową, z której doświadczeń korzysta się przy planowaniu i realizacji wydarzeń, podobnie jak we wszystkich narzędziach marketingu związanych z komunikacją, jest psychologia.
Event jest jednym z najbardziej perspektywicznych kierunków rozwoju sposobów komunikacji z konsumentami. Zapewne dlatego firmy (ściślej marki) poszukują i rozwijają te formy oddziaływania na konsumentów, które pozwalają na maksymalizację kontaktu z nimi.
Skuteczne działanie zgodne z zasadami współczesnego zarządzania narzuca firmom komunikację nie tylko z jej otoczeniem (klientami, dostawcami), ale również z własnymi pracownikami. Korporacje pragnąc spełnić te cele posługują się zazwyczaj jednym z najskuteczniejszych narzędzi – tzw. event marketingiem. Chęć oddziaływania na współczesnych konsumentów wymaga jednak działań spektakularnych i atrakcyjnych, często oferujących korzyści pozamaterialne.
Podstawową dziedziną naukową, z której doświadczeń korzysta się przy planowaniu i realizacji wydarzeń, podobnie jak we wszystkich narzędziach marketingu związanych z komunikacją, jest psychologia. Znajomość zagadnień takich jak „psychologia społeczna”, „identyfikacja z grupą” czy „dynamika grup” musi być podstawą kreowania skutecznych, atrakcyjnych i bezpiecznych eventów.
Event marketing umożliwia nawiązanie kontaktu z klientem, służy jego podtrzymaniu lub przywróceniu, jeśli z różnych przyczyn, firma ten kontakt straciła. Służy przede wszystkim temu, żeby klient biorący udział w evencie zatrzymał na dłużej swoje myśli wokół firmy, która jest jego organizatorem. Najważniejszym celem event marketingu jest zawładnięcie umysłowością klienta tak, żeby nasza marka czy nazwa firmy wywoływała u niego pozytywne skojarzenie.
Pamiętajmy, że event marketing to świadectwo tego, jak firma jest zorganizowana – to pokazanie siły firmy, tego co jest w niej atrakcyjne, co może wzbudzić zainteresowanie, co pokazuje, że doskonale funkcjonuje ona nie tylko w działaniach marketingowych, ale też na każdym innym obszarze.
źródło: eventkatalog.pl