Eventy oparte na prawdziwych emocjach – dla Mice Poland, opowiadała o nich Olga Krzemińska – Zasadzka

Coraz częściej jako wypoczynek wybieramy aktywne formy spędzania czasu. Podobnie jest z wyjazdami firmowymi i incentive. Pracownicy i klienci najeździli się już po hotelach i oczekują czegoś więcej, chcą emocji, czegoś, co da się przeżyć, dotknąć, posmakować.


Coraz częściej obserwujemy trend, w którym zamiast luksusowych obiektów i siedzenia w hotelu grupy wybierają prawdziwe emocje. Dlaczego tak się dzieje?

Popularne jeszcze kilka lat temu wyjazdy integracyjne oparte o pobyt w luksusowych hotelach czy leżenie w cieniu palm, powoli odchodzą w zapomnienie. To, co kiedyś było nagrodą i wyróżnieniem, dziś często trąci nudą i rutyną. Poprzeczka poszła w górę. Żyjemy coraz szybciej, coraz aktywniej. Coraz częściej jako wypoczynek wybieramy aktywne formy spędzania czasu. Podobnie jest z wyjazdami firmowymi i incentive. Pracownicy i klienci najeździli się już po hotelach i oczekują czegoś więcej, chcą emocji, czegoś, co da się przeżyć, dotknąć, posmakować.

Jacy klienci wybierają programy oparte na silnych emocjach?

Zdecydowanie tacy, którzy zdają sobie sprawę z siły oddziaływania tego typu wyjazdów na swoich klientów czy pracowników. Często to klienci, którzy sami lubią wyzwania, emocje i rywalizację, a swoją pasją potrafią zarazić cały zespół. Tego typu atrakcje wybierają też firmy, które organizują wyjazdy dla młodych, pragnących adrenaliny zespołów pracowników czy klientów.


Jaką przewagę dla uczestników ma program oparty na emocjach? W jaki sposób pomaga on w budowaniu zespołu?

Tego typu wyjazdy dają nam nieskończenie wiele okazji i możliwości do budowania naszych zespołów, ważne jest jednak, aby dobrze pokierować tego typu aktywnościami, przemyśleć je, dobrze dobrać do naszych potrzeb i możliwości grupy. Nic tak nie buduje więzi i wspólnoty, jak wspólne wykonywanie zadań, pokonywanie trudności, mierzenie się z wyzwaniami. Bardzo często relacje i więzi nawiązane w czasie zajęć w terenie przenoszą się na grunt pracowniczy. Jeśli w trudnych warunkach w terenie potrafiliśmy działać, tak, żeby osiągnąć sukces, to przecież w codziennej pracy również musi nam się udać. Co ciekawe pracownicy, którzy zazwyczaj nie przepadają za sobą, stając przed wspólnymi wyzwaniami, często zaczynają działać jak jeden zgrany team, dla którego liczy się sukces zespołu i osiągnięcie wspólnego celu. Dodatkowym atutem tego typu wyjazdów jest to, że pozostaje on  w pamięci odbiorców na dłużej. Nudny wyjazd zapomnimy szybko, natomiast udział w regatach, szalony offroad czy lot szybowcem spowoduje, że dłużej będziemy wspominać tego typu wyjazd, dzielić się wrażeniami ze współpracownikami, znajomymi czy innymi klientami. Dzięki temu budujemy pozytywny wizerunek firmy, a nasi pracownicy czy klienci będą kojarzyli nas przez pryzmat tych niezwykłych wspomnień, emocji, których doświadczyli. Myślę, że ta perspektywa warta jest poświęcenia i zaangażowania w realizację niestandardowych i ciekawych wyjazdów, a nie powielania przykurzonych standardów.


Jakie programy tego typu oferujecie swoim klientom? Proszę podać kilka przykładów?

Pomysłów i możliwości jeśli chodzi o eventy dostarczające ekstremalnych emocji jest wiele. Spośród najbardziej popularnych wśród naszych klientów, wymienić możemy, np.  off-road, który pojawia się na setkach imprez integracyjnych i wyjazdów motywacyjnych i od lat niezmiennie budzi niepowtarzalne emocje i pozostaje w pamięci na długo. Często mamy również zamówienia na gry terenowe, w czasie których uczestnicy wcielają się w rolę np. żołnierzy. Ubrane w kompletne wojskowe wyposażenie ekipy dotykają świata, który znają jedynie z filmów akcji. Emocje podczas poszukiwania skarbów, zdobywania fortyfikacji, jazdy czołgami, zjazdów linowych, strzelania do celu mamy gwarantowane. Często organizujemy również eventy motoryzacyjne, np.: testy aut na torach, rajdy gokartami, wrak garaż, poduszkowce, zjazd na byle czym czy drift taxi – każdy z nich wyzwala niesamowicie dużo emocji. I tak np. Drift TAXI – to ostra jazda bez trzymanki. Każdy wie, że drift nie jest najszybszym sposobem pokonywania zakrętów, ale z całą pewnością jest najbardziej ekscytujący.  Jeśli ktoś marzy, by przekonać się, jak to jest siedzieć na prawym fotelu auta jadącego w pełnym poślizgu ok. 100km/h, to dzięki drift taxi ma taką okazję. Uwielbiany przez klientów jest również wrak garaż, w którym uczestnicy na początku demolują samochody, aby następnie przy pomocy dostępnego sprzętu i instruktorów, zmienić je w auta swoich marzeń. Możemy do woli wybijać szyby, odcinać dachy, tłuc, malować i lakierować. Emocje, wprawdzie nie tak ekstremalne, towarzyszą także eventom  typu „w kuchni i przy stole”. W trakcie warsztatów pracownicy stają się zespołem, który ma od „A” do „Z” zaplanować i przygotować określonego typu przyjęcie, czuwać nad jego sprawnym przebiegiem, a także dbać o to, aby goście, w szczególności honorowi – „ważni klienci” byli zachwyceni.


Coraz częściej mówi się o adrenalizacji programów? Czy sporty ekstrmalne są często wybierane przez grupy, ewentualnie jakie i dlaczego?

Myślę, że wyjazdy oparte o bardzo ekstremalne emocje, jak np. skoki ze spadochronem czy jazdy samochodami wyścigowymi,  wybierane są rzadziej i zazwyczaj przez bardzo konkretne grupy, zainteresowane daną tematyką. Klienci często wybierają natomiast atrakcje i sporty, które dają im możliwość kontrolowania sytuacji, takie kontrolowane ekstremum, które nie spowodują, że nasi pracownicy czy klienci, będą przerażeni czy wręcz zagrożeni wykonywaniem danej czynności. Wyjazd integracyjny czy incentive, ma przecież przede wszystkim wyzwalać u nich pozytywne emocje i sprawiać im przyjemność. Zazwyczaj więc, delikatnie ocieramy się o sporty ekstremalne, ale z wyczuciem i możliwością wycofania się, jeśli coś danej osobie nie odpowiada. Dlatego niezwykle ważne jest, aby dobierać atrakcje stosownie do grupy, którą mamy zamiar zabrać na wyjazd integracyjny czy incentive.


Emocje to także spotkania z lokalnymi mieszkańcami zarówno w Polsce jak i za granicą. Jaki rodzaj emocji towarzyszy takim imprezom, czy są one popularne? Proszę podać przykład takich realizacji.

Dużą popularnością cieszą się wyjazdy na obchody różnego rodzaju lokalnych świąt, np. octoberfest, karnawał w Rio itd. Tego typu wydarzenia dają możliwość poznania kultury i realnego poczucia klimatu danego miejsca, a także  interakcję i zabawę z mieszkańcami danego regionu. Ciekawym przykładem spotkania z mieszkańcami, może być też np. mecz piłki nożnej z lokalnym zespołem czy nauka tańca np. w Brazylii. Wyjazdy incentive oparte o działania CSR to często także spotkania z lokalną ludnością, to dzięki nim uczestnicy mogą zobaczyć, poczuć jak funkcjonuje dana wspólnota. Podczas tych wyjazdów uczestnicy niejednokrotnie pracują, jedzą czy korzystają z gościnności osób, które wspierają swoimi działaniami. Tego typu spotkania są niezwykłe i na długo pozostają w pamięci uczestników.

Jak ten trend będzie się rozwijał? Czy klienci dalej będą wybierali emocje?

Zdecydowanie tak. Świat podąża za szybkością, za zmianami. By zaciekawić klienta czy pracownika i pozostawić pozytywne wspomnienia musimy zaoferować mu coś niezapomnianego, coś co zrobi na nim wrażenie i na długo utkwi w jego pamięci.źródło: Mice Poland

Ostatnie wpisy

Archiwum

Kategorie

Tagi

Przeczytaj również

Trendy w branży MICE 2024 według POWER

Na podstawie naszych realizacji i monitoringu branży MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) od początku 2024 obserwujemy kilka kluczowych trendów, które kształtują sposób organizowania wydarzeń

Read More »

EVENT MANAGER

Hania jest absolwentką kierunku Tourism Events Management na Northumbria University Newcastle.

Pochodzi znad morza, dlatego kocha naturę i aktywność na świeżym powietrzu. Lubi, jak dużo się dzieje, stąd praca przy organizacji eventów.

Jest otwarta i komunikatywna, a po pracy chętnie sięga po dobrą książkę i spędza czas z bliskimi. Podróże sprawiają jej wielką radość, a fotografowanie pięknych widoków stało się jej hobby. Jest także dyplomowaną wizażystką, która uwielbia podkreślać kobiecą urodę.

Marcin Siedlecki

Senior Incentive Manager

Perfekcjonista w pracy, optymista w życiu, a minimalizm to jego życiowa filozofia.

Dzięki temu każdy projekt, który realizuje, charakteryzuje się dbałością o szczegóły i optymizmem w podejściu do wyzwań.

Absolwent Warszawskiego AWF’u, w branży od 20 lat. Uwielbia się przemieszczać, odkrywać nowe miejsca oraz tworzyć.

Jest pasjonatem podróży, najróżniejszych sportów, fotografii, natomiast zamiłowanie do grafiki pozwala mu na wyrażanie kreatywności w prostych, minimalistycznych formach, organizując przy tym niezapomniane „doświadczenia” dla klientów.

POWER NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Nagroda Klientów – Działów Zakupów
Procon Award (Usługi Kreatywne)

Certyfikat Solidna Firma
(od paru lat)

Tygrysy Biznesu

Nagroda MP Power Awards
– portalu Meeting Planner w kategorii
Team-building / Outdoor

Firma Roku
Polish Product

Platynowy Certyfikat
Polish Product

Firma z Zasadami

Nagroda Polskiego Internetu
za stronę internetową
w kategorii Rozrywka i Rekreacja

Nagroda Meeting Planner
w kategorii Wydarzenie/Usługa Roku

Firma Rodzinna

LOGISTIC MANAGER

Pozytywny, uśmiechnięty i zakręcony człowiek. Uczęszczał do szkoły muzycznej I stopnia którą ukończył dyplomem.

Z wykształcenia jest fotografem, którego zawód otrzymał po ukończeniu szkoły średniej zakończonej pozytywnie egzaminem zawodowym. Swoje pierwsze kroki z eventami stawiał mając 16 lat. Wtedy nie wiedział jeszcze że taka praca wplecie się w jego życie na stałe. Wyboru pozostania w eventach dokonał po skończeniu szkoły w 2008 roku.

W podjęciu takiej decyzji pomógł mu kontakt z ludźmi ich satysfakcja poprzez włożone serce w przygotowania eventu, a także podróże w różne zakątki kraju związane z pracą.

Podczas wyjazdów i spotkań z klientem wkłada całe serce aby wykonywana usługa była zawsze na najwyższym poziomie.

Czas wolny lubi spędzać na rowerze, podróżach i wędrówkach górskich. Zakochany w Rzymie wraz z historia z nim związaną. Jego pasją jest jeździectwo konne. Na grzbiecie czuje się prawdziwie wolny i zapomina o wszelkich trudnościach . To w stajniach można go spotkać gdy ma dość pędu życia i potrzebuje odetchnąć.

Warto wspomnieć że czasem próbuje swoich sił jako Dj kiedy trafi się okazja , to hobby wzięło się z muzyki, która towarzyszy mu w jego życiu od dzieciństwa.

PROJECT & NEW BUSINESS MANAGER

Urodzony i wychowany na Śląsku. Lata młodzieńcze spędził w Bieszczadach, szkoła średnia i wyższa to zaś okres w Kanadzie. Finalnie osiadł w Warszawie, gdzie od ponad 20-stu lat jest kowalem swojego zwariowanego losu.

Wulkan energii, uzależniony od adrenaliny i sportów ekstremalnych (m.in. snowboardowy FR, rowerowy DH, żagle, sporty motorowe, etc.) Nie potrafi żyć bez bliskiego kontaktu z ludźmi, choć ceni sobie chwile sam na sam ze sobą.

Doradzi, rozśmieszy, pomoże, ma milion pomysłów na minutę i z werwą garnie się do działania! Gdziekolwiek by nie był, cokolwiek by nie robił, w tle zawsze towarzyszy mu muzyka – ona go napędza, a gdy trzeba, relaksuje i resetuje.

Ciekawy świata, spragniony przygód, zawsze gotowy na nowe wyzwania jakie zafunduje mu los.

CZŁONEK SPECJALNY ZESPOŁU

18 maja 2018 roku bez okresu próbnego dołączyła do naszego zespołu Irenka. Srebrno-szary wyżeł wejmarski. Posiada zdolności przegryzania drobnych przedmiotów, jest mega szybka, więc na pewno sprawdzi się w naszym POWER-owym zespole.

Jest przyjazna dla Klientów i podwykonawców, szybko zjednuje sobie przyjaciół.

Na razie szkoli ją Dyrektor Stefan, ale szybko pnie się w szczeblach kariery.

CZŁONEK SPECJALNY ZESPOŁU

Stefanek jest członkiem naszego zespołu od 2008 roku. Zawsze jest pełen energii. Uwielbia pływanie /ratowanie ludzi/, tarzanie w śniegu i długie spacery. Radosny i przyjazny, jest wspaniałym psem towarzyszącym.

Dobrze toleruje towarzystwo ludzi wchodzących do firmy oraz dzieci. Oczywiście dobrych ludzi. Innym rzuca się do grdyki 😊 Koty uwielbia – ganiać 😊

Im jest starszy tym bardziej potrzebuje przytulania. Uwielbia „Pana kanapkę” przychodzącego do biura w porze lunchu 😊, duże kości i swoją Panią 😊

LOGISTIC MANAGER

Od wielu lat biega, czynnie biorąc udział w różnego rodzaju zawodach – od krótkich dystansów po biegi ultra – reprezentując klub Dogoń Grodzisk Mazowiecki. W wolnych chwilach (poza bieganiem) chodzi po górach, jeździ rowerem na średnich i dłuższych dystansach.

 

W planach ma zebranie brakujących materiałów i dokończenie swojej książki o Chorwacji, z którą jest emocjonalnie związany.

 

Z powodzeniem zorganizował mnóstwo różnego rodzaju eventów od spływów kajakowych, przez turnieje w kręgle, imprezy taneczne, warsztaty kulinarne czy wyścigi kartami, po akcje charytatywne.

W pracy stara się wykorzystać swoje ADHD, wyobraźnię, pomysłowość oraz poczucie humoru.

 

W czasie eventów jest jak podczas gry w szachy, przewiduje potrzeby klienta i planuje kilka ruchów do przodu. W dzieciństwie jego idolem był McGyver, więc zawsze ma ze sobą scyzoryk czy trytytki, a do tego po ojcu i dziadku jest złotą rączką.

PROJECT & NEW BUSINESS MANAGER

Urodzony i wychowany na Śląsku. Lata młodzieńcze spędził w Bieszczadach, szkoła średnia i wyższa to zaś okres w Kanadzie. Finalnie osiadł w Warszawie, gdzie od ponad 20-stu lat jest kowalem swojego zwariowanego losu.

Wulkan energii, uzależniony od adrenaliny i sportów ekstremalnych (m.in. snowboardowy FR, rowerowy DH, żagle, sporty motorowe, etc.) Nie potrafi żyć bez bliskiego kontaktu z ludźmi, choć ceni sobie chwile sam na sam ze sobą.

Doradzi, rozśmieszy, pomoże, ma milion pomysłów na minutę i z werwą garnie się do działania! Gdziekolwiek by nie był, cokolwiek by nie robił, w tle zawsze towarzyszy mu muzyka – ona go napędza, a gdy trzeba, relaksuje i resetuje.

Ciekawy świata, spragniony przygód, zawsze gotowy na nowe wyzwania jakie zafunduje mu los.

EVENT MANAGER

Przygoda Krzysztofa z eventami zaczęła się jeszcze na studiach od pokazw Sztuk Walki które w tamtym czasie trenował zapalczywie. Bardzo spodobał się mu klimat panujący wśród osób związanych organizacyjnie z eventami. Zobaczył tam ludzi pełnych pasji, profesjonalizmu i poświęcenia. Szybko zrozumiał, że to jest to, co chciałby robić w swoim życiu. Następnie przyszedł czas na koordynację poszczególnych odcinków i całościowe realizacje.

Mówi, że uwielbia czuć ten dreszczyk emocji przed realizacją, kiedy nie widać jeszcze zamierzonych efektów, a cała wizja jest wyłącznie w jego głowie.

Branża eventowa, jak sam to określa, daje mu możliwość rozwoju na różnych płaszczyznach. Jego zdaniem dobry event manager musi mieć cechy Organizatora, Sprzedawcy, Negocjatora i przede wszystkim mieć wizję i pomysł na event. A elastyczność i kreatywność to standardowe umiejętności. Wielopłaszczyznowość tej pracy i fakt, że nigdy nie ma takich samych realizacji sprawia, że jest to dla niego wymarzone zajęcie.

Prywatnie ma dwie wielkie pasje. Są to podróże w nowe miejsca i sport. Nie wyobraża sobie dnia bez aktywności fizycznej. Ciągle ma nowe zajawki, co sprawia, że ciężko za nim nadążyć. Dlatego jego ulubionym wyrażeniem, które w pełni wpisuje się w ramy pracy w branży eventowej to: „Sytuacja jest Dynamiczna”.

Zawodowo współpracował z takimi brandami jak: Seat, Bricomarche, WBK, 7N, Gaspol, a także z różnymi instytucjami, w tym kilkoma ministerstwami i kancelarią premiera. Ponadto koordynował również takie wydarzenia plenerowe jak choćby “Dni Warszawy”.

INCENTIVE DIRECTOR

Kiedy mówi, że pracuje w „incentivach” od 10 lat nikt jej nie wierzy. Ale tak jest naprawdę. Programy przygotowywane przez Jagodę są dowodem na to, że incentive to nie program, ale historie opowiedziane miejscami, ludźmi i emocjami. Jagoda wierzy, że tak jak za czasów braci Grimm – baśnie są opowieściami dla dorosłych i wyszukuje takie perełki w każdym miejscu na Świecie (i w Polsce), do którego zabiera uczestników wyjazdów. A jak ich nie znajdzie – to wymyśli.

Ta „opolska dzioucha” (z urodzenia) jest wulkanem pomysłów, tytanem pracy i ma delikatnego bzika na punkcie logistyki.

Miłością od pierwszego wejrzenia obdarzyła RPA, ale niezmiennie gorącym uczuciem darzy Karkonosze.

Jest głodna świata, ale jej ucieczką od codzienności jest działka i balkon, który rok rocznie zamienia z pasją w mini-ogród botaniczny.

EVENT DIRECTOR

Na studia, z rodzinnego Torunia, wyemigrowała do krainy pyr i koziołków. Na stałe osiedlając się jednak w stolicy. Z wykształcenia magister turystyki i rekreacji… z naciskiem na rekreację. Od 2017 roku w branży spotkań i wydarzeń /eventowej/ i wyjazdów motywacyjnych /incentive travel/.

Chętnie tworzy wyjazdy typu city break i wydarzenia w niestandardowych polskich przestrzeniach. Uwielbia odkrywać miejsca, które mają mało wspólnego z człowiekiem, a więcej z naturą i relaksem. Dlatego, jak tylko ma wolną chwilę ucieka przed korkami i dużym stężeniem smogu.

Zakochana w tatuażach, podróżach „na własną rękę” oraz swojej pracy. Uważa, że dobre jedzenie może uszczęśliwić człowieka (w kuchni daleko jej co prawda do Magdy Gessler – ale się stara)!

MANAGING DIRECTOR

Gdyby tylko klonowanie ludzi było legalne… Z pewnością jedną z pierwszych kandydatek do sklonowania byłaby Magda! Nie sposób jej nie lubić (czy nawet nie kochać). I to wcale nie dlatego, że rzuca uroki, ale dlatego że jej osobisty czar i ujmujący sposób bycia powodują, że chciałoby się ją pomnożyć co najmniej 6 razy.

Magda pozostaje wierna Agencji Power od samego początku jej istnienia, czyli od wyjazdów narciarskich w 1997 roku. Kilka lat temu zajmowała się prowadzeniem stron www oraz kampanii w sieciach społecznościowych, a obecnie jest odpowiedzialna za rozwój działu kart sportowych OK System oraz koordynację eventów dla Hoteli i Agencji.

Jest dla wszystkich przykładem pracowitości i sumienności, ale ma jedną słabość… Portugalię, którą pragnie poczuć całym sercem: poznać jej magiczne wąskie i strome uliczki, gdzie powstało fado i malownicze plaże z ukrytymi zatoczkami. Podróże małe i duże są dla nią największą pasją i siłą napędową. Jeśli więc w danym momencie nie pracuje to jest wielce prawdopodobne, że wyjechała poznawać świat.

PREZES POWER

Olga Krzemińska-Zasadzka, CEO i managing director Agencja Power, Prezes Zarządu SOIT, członek – założyciel SBE, wieloletni członek Zarządu SBE /2010-2017/, SKKP, a także site.

Członek zespołu ekspertów Dialogu Branżowego SAR-PSML, brała udział w pracach grup „Incentive”, była inicjatorką dołączenia SBE do projektu „Dobry Przetarg”.

Twórca Kodeksu Dobrych Praktyk SBE, działała w Komisji Etyki w SOIT oraz Komisji Etyki SBE, Radzie Programowej konferencji Event Biznes. Współtwórca akcji charytatywnej Elfy SBE. Zasiadała w kapitule międzynarodowego konkursu Eventex Awards.
W konkursie Eventex Awards została wybrana także do 100 najbardziej wpływowych ludzi branży eventowej w Europie. Kongres Magazine także wyróżnił ją w tej kategorii /Top meetings Agencies/ – osób najbardziej wpływowych w branży w Europie.

Jest wśród 100 najbardziej wpływowych w Polskiej Turystyce wg jury portalu i magazynu „Wasza Turystyka”. Otrzymała MP Power w kategorii Team-building, 2 razy była nominowana w kategorii „incentive”.

Autorka licznych publikacji m. in. dla magazynów: OOH Event, Tygrysy Biznesu, blog THINK MICE, MICE Poland, Ooh Magazine, Nowy Marketing i wielu innych. Od początku istnienia na rynku pomaga tworzyć „event katalog”.

Występowała w roli prelegenta na wielu konferencjach gospodarczych i branżowych /MICE/ mi.in: Europejski Kongres Przedsiębiorczości, konferencji Event-Mix, konferencji Meetings Wek Poland, konferencji Event Biznes, w panelach dyskusyjnych MeetingPlanner.

Entuzjastka sportu, podróży i aktywności w każdym wydaniu: od narciarstwa i snowboardu, poprzez nurkowanie, windsurfing i kitesurfing, na off-roadzie i squashu kończąc / była 2gą rakietą Polski w squash-u przez 3 lata, wraz z drużyną zdobyła srebro w Drużynowych Mistrzostwach Europy w 2006 roku, w 2018 roku 3 miejsce w Mistrzostwach Polski Masters.

Razem z zespołem pasjonatów i profesjonalistów organizuje wydarzenia eventowe, wyjazdy typu incentive travel, szkolenia, imprezy sportowe, prestiżowe gale, konferencje i kongresy na terenie całej Polski i po za granicami kraju