Czy każda impreza firmowa może przynieść nam biznesowe korzyści? Jak zorganizować efektywne wydarzenie firmowe?
Dość powszechne, pomimo upływającego czasu, jest przekonanie, że impreza firmowa ma służyć, tylko i wyłącznie zabawie, rozerwaniu się, temu, żeby nasi pracownicy miło spędzili czas. A przecież impreza firmowa to nie wydatek, to inwestycja. Tylko, czy każda impreza firmowa może przynieść nam biznesowe korzyści? Jak zorganizować efektywne wydarzenie firmowe?
Prosto do celu
Zanim przystąpimy do organizacji wydarzenia firmowego czy to spotkania integracyjnego, team-buildingu, gali, konferencji, czy szkolenia, powinniśmy zadać sobie pytanie: Po co chcemy zorganizować imprezę firmową? Jaki efekt chcielibyśmy uzyskać? – To bardzo ważne pytanie – mówi Olga Krzemińska-Zasadzka, Managing Director w Agencji Power. – Zupełnie inaczej podejdziemy do planowania imprezy firmowej, której głównym celem jest integracja nowego zespołu, inaczej do spotkania, podczas, którego chcemy pracować nad komunikacją w zespole, a inaczej odpowiemy na potrzebę firmy, która chciałaby podczas gali podziękować swoim pracownikom i uhonorować ich starania. Zdarza nam się obserwować, jak imprezy firmowe organizowane bez pomysłu i celu powodują, że rzeczywiście skupiamy się tylko na zabawie, nie pracujemy jednak nad osiągnięciem kluczowych dla organizacji celów biznesowych.
3 kroki do efektywnego eventu firmowego
Jak więc zorganizować spotkanie firmowe, które przyniesie nam biznesowe korzyści, którego efekty przełożą się bezpośrednio na naszą pracę, projekty?
Po pierwsze określ cel. Odejdź od standardowego myślenia, trzeba zorganizować firmową imprezę w maju, bo wypada, bo trzeba, bo wszyscy tak robią. Pomyśl – po co chcesz ją zorganizować? Na czym warto skupić uwagę i starania, które aspekty pracy można poprawić, ulepszyć. Być może macie problemy z efektywną komunikacją, pracownicy w firmie się nie znają, w grupie pojawiają się konflikty?
Masz już cel? Teraz wybierz odpowiednie narzędzia eventowe, przy użyciu których go osiągniecie. Z pomocą przyjdzie zapewne zaufana agencja eventowa, która bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu, pomoże Ci wybrać odpowiednie do twojego celu założenia i agendę spotkania. – Wybierając agencję eventową kieruj się zawsze doświadczeniem i referencjami, które dany organizator posiada – dodaje Olga Krzemińska-Zasadzka, Managing Director w Agencji Power – To kluczowe. Warto współpracować z firmami, które wiedzą jak odpowiedzieć na nasze potrzeby, które już wcześniej wielokrotnie mierzyły się z tego typu zagadnieniami, wiedzą, co warto organizować, a co się zupełnie nie sprawdza.
Przyszedł czas, żeby zrealizować wszystko zgodnie z założeniami. Po spotkaniu koniecznie sprawdź czy cel, który założyliście został osiągnięty, czy event firmowy, który zrealizowaliście przyniósł zamierzone efekty. Na tym etapie musisz uzbroić się w cierpliwość, często zmiany nie będą widoczne na kilka dni po spotkaniu firmowym, to długofalowy proces, który będzie rozłożony w czasie.









