Kongres – co to takiego?
Przedstawiciele szanowanych firm, sale pełne słuchaczy, a przed nimi na scenie jedna osoba, która skupia całą uwagę. To właśnie kongres – jedno z najczęściej organizowanych wydarzeń w Warszawie w 2015 r. Jednym z ważniejszych w tym roku będzie Nowy Kongres Online Marketing który odbędzie się 28 września w stolicy. W jakim celu firmy będą publicznie omawiać swoje sposoby na promocję? Bo to dobra promocja!
Kongres – co to takiego? W teorii funkcjonuje jako zjazd przedstawicieli różnego rodzaju nauk np. ekonomicznych, politycznych czy choćby marketingowych. Tematyka kongresu jest jedna, z góry ustalona po to, by do prelekcji zaprosić tylko prawdziwe autorytety danej dziedziny. Dlaczego organizacja kongresów stała się w Warszawie tak popularna?
Dlatego, że żyjemy w czasach, w których z jednej strony występuje szum informacyjny, a z drugiej wartościowa informacja jest na wagę złota. Każdy kto taką posiada może poczuć się jak właściciel kopalni cennego kruszcu. Wiedza to właśnie to co najcenniejsze w kongresie. Zorganizowanie takiego w Warszawie to jeden z najlepszych sposobów, by potwierdzić długo wypracowywany wizerunek eksperta w swojej branży i podzielić się unikalną wiedzą z innymi specjalistami.
Jak wiele to znaczy dla firmy wiedzą działy marketingu planujące organizację kongresu. W Warszawie wizerunek eksperta to dziś prawdziwa wygrana. Pomaga w nieagresywny sposób dotrzeć do klienta i najłatwiej przedziera się przez gąszcz nic niewnoszących reklam. Jest też asem w rękawie firm, które zdają sobie sprawę, że dobra cena za towar czy usługę to dziś nawet nie połowa sukcesu. Na rynku wygrywają oczywiście ci z największym doświadczeniem i wyjątkowymi osiągnięciami na koncie.
Propagowanie najświeższej i najdokładniejszej wiedzy to nie wszystko. Organizacja kongresu w Warszawie jest doskonałą okazją do realizacji celów i zadań nie tylko pojedynczych firm, ale i całych klastrów. W jaki sposób? Wraz z wiedzą branżową można przekazywać dokładnie wyselekcjonowane informacje o wartościach swojej firmy. Dobrym przykładem może być choćby udział Orange Polska we wspomnianym Kongresie Profesjonalistów Public Relations podczas którego gigant przedstawił swój przepis na dobry event promując jednocześnie te zorganizowane przez siebie.
Jak więc zorganizować kongres w Warszawie, by pozytywnie wpłynął na wizerunek firmy? Przede wszystkim należy nadać wydarzeniu odpowiedniego prestiżu zapraszając najlepszych specjalistów danej branży. Warto dokładnie prześledzić osiągnięcia firm, których przedstawicieli chce się zaprosić – kongres z założenia ma jeden temat przewodni, w którym prelegenci po prostu muszą być ekspertami. Tematykę warto skonsultować ze wszystkimi uczestnikami i osadzić w kontekście aktualnych trendów lub wydarzeń.
Kongres w Warszawie to dziś wyjątkowo prestiżowe wydarzenie. Wizerunek eksperta potwierdzi nawet taki zorganizowany na niewielką skalę, a bogaty w treść merytoryczną. Dzięki temu można kształtować opinie klientów, a o taki zaszczyt zawsze warto się postarać.