Event manager/planner – jeden z najbardziej stresujących zawodów

Zawód Event Manager wymieniony jest jako piąty wśród najbardziej stresujących zawodów na świecie. Przed nim w rankingu znajdują się, np.: żołnierz w czasie wojny, generał, strażak, pilot. To daje do myślenia, ale tę tezę potwierdza nie tylko wiele raportów czy opinii z rynku. Potwierdza to przede wszystkim rzeczywistość.


Event manager/planner jest uważany za jeden z najbardziej stresujących zawodów. Czy Pani zdaniem słusznie?

Zdecydowanie tak. Jako ciekawostkę podam, że w jednym z raportów zawód Event Manager wymieniony jest jako piąty wśród najbardziej stresujących zawodów na świecie. Przed nim w rankingu znajdują się, np.: żołnierz w czasie wojny, generał, strażak, pilot. To daje do myślenia, ale tę tezę potwierdza nie tylko wiele raportów czy opinii z rynku. Potwierdza to przede wszystkim rzeczywistość.


Jeśli tak, to jakie są tego przyczyny? Czy problem leży w wymagających klientach, czy może w konkurujących ze sobą agencjach, które godzą się na nierealnie krótkie terminy?

Zdecydowanie najważniejszą przyczyną stresu w zawodzie Event Managera jest presja czasu. Oferty muszą być przygotowywane szybko i precyzyjnie, pracujemy jednocześnie na kilku różnych projektach, każdą minutę wydarzenia dopracowuje się perfekcyjnie, by wszystko się ze sobą zgrało i zadziałało w odpowiednim momencie. Dodatkowo Event Manager odpowiada za budżet i kontakt z klientem, co często jest bardzo stresujące. Kolejnymi ważnymi przyczynami stresu są spóźnienia i niekompetencja podwykonawców, uczestników, wypadki. Trzeba przewidzieć i zabezpieczyć się na wszelkie możliwe wpadki w czasie wydarzenia, a czasem trzeba być w kilku miejscach jednocześnie. Oczywiście, w sytuacji, w której mamy dużo czasu, dobrą relację z klientem, a w czasie eventu dobry plan, zgrany zespół, zaufanych podwykonawców i doświadczenie, to poziom stresu zdecydowanie maleje. Aczkolwiek pewien jego element pozostaje zawsze. W tej pracy człowiek przyzwyczaja się lub wypala … i już do tej branży nie wraca. Co ciekawe, do tej pory tego zawodu – każdy z nas uczył się sam, na własnych sukcesach, błędach, samodzielnie go udoskonalając, to powodowało wiele trudnych sytuacji, z którymi musieliśmy nauczyć się sobie radzić. Zazdroszczę młodym osobom, że teraz mają okazję wziąć udział w Studium Event Managment, szkolić się, nabywać doświadczenia i wprawy z najlepszymi. Kiedyś nikt z nas takiej możliwości nie miał. 

Co jest charakterystyczne dla pracy eventowca w Polsce?

Tutaj mogłabym wymienić kilka elementów, np. wiek. W Polsce Event Manager to zazwyczaj młoda osoba, która ma już pewne doświadczenie, ale często traktuje ten zawód jako przejściowy. W krajach zachodnich Event Manager ma niejednokrotnie ok. 50 lat i wielkie doświadczenie zdobyte latami. Drugą charakterystyczną cechą jest sezonowość pracy. Z jednej strony są miesiące, w których mamy aż za wiele zleceń, a są też takie, w których nie dzieje się prawie nic. Są miesiące, w którym realizujemy tylko wyjazdy i imprezy plenerowe, a są takie, w których odbywają się gale, imprezy wieczorne, konferencje. No i współpraca z klientami, wszyscy dopiero uczymy się jak ważny w strategii firmy jest event i jakie miejsce powinien w tej strategii zająć.


Ile godzin dziennie i w jakich porach pracuje event manager?

Doświadczony Event Manager umie gospodarować swoim czasem i stara się wypośrodkować czas jaki poświęca na pracę i życie prywatne. Mniej doświadczony jest osobą wiecznie zapracowaną, żyjącą w wiecznym niedoczasie, mającą problemy osobiste spowodowane, np. częstymi wyjazdami. W czasie przygotowywania eventu najczęściej pracuje się standardowo 8 godzin dziennie. W czasie realizacji, tak jak to zaplanujemy, rozłożymy pracę na siebie i innych. I znowu – doświadczony Event Manager umie oddawać swoją pracę zaufanym osobom i zmieniać się np. na montażach, niedoświadczony może pracować i 3 dni bez snu i jedzenia, bo jest opętany realizacją jego życia. Wiele zależy od naszego podejścia. Oczywiście są też momenty, kiedy bez względu na poziom doświadczenia, pracy jest po prostu dużo, pojawiają się nieprzewidziane okoliczności i pracować po prostu trzeba.

Co można zrobić, żeby uczynić pracę eventowca mniej stresującą?

Można częściej korzystać ze zdobyczy techniki. Wiele rzeczy da się w obecnie zorganizować przez internet, za pomocą aplikacji, systemów głosowań, rejestracji na wydarzenia, to ułatwia i przyspiesza naszą pracę. Event Manager zdecydowanie powinien poszukać sobie dobrych współpracowników, zaufanych podwykonawców. Check-lista to kolejne wsparcie i podstawa pracy Event Managera – spisanie od A do Z co jest potrzebne do zorganizowania eventu, harmonogram, trzymanie się kolejności by niczego nie pominąć, to powoduje, że kontrolujemy wydarzenie. Nie można też brać na siebie za dużo. Musimy nauczyć się dbać nie tylko o innych, ale także o siebie – unikać zbyt dużej ilości kaw, napoi energetycznych, alkoholu, papierosów, odżywiać się zdrowo. Można także unikać ludzi z którymi źle się pracuje, spóźniają się, zawodzą. Awarii nie unikniemy, ale zawsze możemy mieć plan B. Zawsze też można liczyć na dobre odstresowanie trenując jakiś sport czy po prostu spacerując.


Czy eventowcy wypalają się zawodowo szybciej niż przedstawiciele innych zawodów?

Wydaje mi się, że tak. U nas tego zawodu nie traktuje się jeszcze na serio, brak jest badań, które potwierdzają jak bardzo jest stresujący. Większość zawodów, które wg znanych nam raportów, niosą ze sobą podobny ładunek stresu, to zawody posiadające przywileje, wiążące się z wcześniejszą emeryturą itd. Zdarza się, że zabiegany Event Manager siada i nic więcej zrobić nie może. Nie jest w stanie wymyślić niczego nowego, ciekawego, przestaje cieszyć go jego praca. Poziom stresu, pracy pod presją, ilości projektów i pomysłów, które trzeba generować, sprawia, że przychodzi taki moment, że musimy się zatrzymać, zająć się sobą, swoim zdrowiem, życiem prywatnym. Czasami zmieniając zawód na spokojniejszy.

O tym jak uniknąć stresu będąc organizatorem eventów i wyjazdów dla firm mówiła Olga Krzemińska-Zasadzka /Managing Director Agencji POWER/.

event

źródło: Mice Poland

Udostępnij post

Zobacz również

Zobacz Także
a
m
Opening hours

Tue – Thu: 09am – 07pm
Fri – Mon: 09am – 05pm

Follow us
fb - ig - tw

POWER NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Nagroda Klientów – Działów Zakupów
Procon Award (Usługi Kreatywne)

Certyfikat Solidna Firma
(od paru lat)

Tygrysy Biznesu

Nagroda MP Power Awards
– portalu Meeting Planner w kategorii
Team-building / Outdoor

Firma Roku
Polish Product

Platynowy Certyfikat
Polish Product

Firma z Zasadami

Nagroda Polskiego Internetu
za stronę internetową
w kategorii Rozrywka i Rekreacja

Nagroda Meeting Planner
w kategorii Wydarzenie/Usługa Roku

Firma Rodzinna

Incentive Project Manager

Absolwentka Prawa Europejskiego na UAMie. Ze studiów pozostała jej pasja do polityki zagranicznej i niechętna umiejętność wczytywania się w zapisy umowne. Fanka futbolu i amatorka snowboardu. Pochodzi znad morza, więc w razie wyboru „morze, czy góry?”, cóż nie ma dylematu (chyba, że w górach jest śnieg 😊).

Z Chin przywiozła słabość do ostrego jedzenia, z Nowej Zelandii miłość do rugby, z Tanzanii nie przywiozła likaon, więc wraca tam często by złapać go w obiektyw. W podróżach lubi adrenalinę, dobre jedzenie i ciekawych ludzi, więc na tych filarach buduje swoje programy.

LOGISTIC MANAGER

Pozytywny, uśmiechnięty i zakręcony człowiek. Uczęszczał do szkoły muzycznej I stopnia którą ukończył dyplomem.

Z wykształcenia jest fotografem, którego zawód otrzymał po ukończeniu szkoły średniej zakończonej pozytywnie egzaminem zawodowym. Swoje pierwsze kroki z eventami stawiał mając 16 lat. Wtedy nie wiedział jeszcze że taka praca wplecie się w jego życie na stałe. Wyboru pozostania w eventach dokonał po skończeniu szkoły w 2008 roku.

W podjęciu takiej decyzji pomógł mu kontakt z ludźmi ich satysfakcja poprzez włożone serce w przygotowania eventu, a także podróże w różne zakątki kraju związane z pracą.

Podczas wyjazdów i spotkań z klientem wkłada całe serce aby wykonywana usługa była zawsze na najwyższym poziomie.

Czas wolny lubi spędzać na rowerze, podróżach i wędrówkach górskich. Zakochany w Rzymie wraz z historia z nim związaną. Jego pasją jest jeździectwo konne. Na grzbiecie czuje się prawdziwie wolny i zapomina o wszelkich trudnościach . To w stajniach można go spotkać gdy ma dość pędu życia i potrzebuje odetchnąć.

Warto wspomnieć że czasem próbuje swoich sił jako Dj kiedy trafi się okazja , to hobby wzięło się z muzyki, która towarzyszy mu w jego życiu od dzieciństwa.

PROJECT & NEW BUSINESS MANAGER

Urodzony i wychowany na Śląsku. Lata młodzieńcze spędził w Bieszczadach, szkoła średnia i wyższa to zaś okres w Kanadzie. Finalnie osiadł w Warszawie, gdzie od ponad 20-stu lat jest kowalem swojego zwariowanego losu.

Wulkan energii, uzależniony od adrenaliny i sportów ekstremalnych (m.in. snowboardowy FR, rowerowy DH, żagle, sporty motorowe, etc.) Nie potrafi żyć bez bliskiego kontaktu z ludźmi, choć ceni sobie chwile sam na sam ze sobą.

Doradzi, rozśmieszy, pomoże, ma milion pomysłów na minutę i z werwą garnie się do działania! Gdziekolwiek by nie był, cokolwiek by nie robił, w tle zawsze towarzyszy mu muzyka – ona go napędza, a gdy trzeba, relaksuje i resetuje.

Ciekawy świata, spragniony przygód, zawsze gotowy na nowe wyzwania jakie zafunduje mu los.

CZŁONEK SPECJALNY ZESPOŁU

18 maja 2018 roku bez okresu próbnego dołączyła do naszego zespołu Irenka. Srebrno-szary wyżeł wejmarski. Posiada zdolności przegryzania drobnych przedmiotów, jest mega szybka, więc na pewno sprawdzi się w naszym POWER-owym zespole.

Jest przyjazna dla Klientów i podwykonawców, szybko zjednuje sobie przyjaciół.

Na razie szkoli ją Dyrektor Stefan, ale szybko pnie się w szczeblach kariery.

CZŁONEK SPECJALNY ZESPOŁU

Stefanek jest członkiem naszego zespołu od 2008 roku. Zawsze jest pełen energii. Uwielbia pływanie /ratowanie ludzi/, tarzanie w śniegu i długie spacery. Radosny i przyjazny, jest wspaniałym psem towarzyszącym.

Dobrze toleruje towarzystwo ludzi wchodzących do firmy oraz dzieci. Oczywiście dobrych ludzi. Innym rzuca się do grdyki 😊 Koty uwielbia – ganiać 😊

Im jest starszy tym bardziej potrzebuje przytulania. Uwielbia „Pana kanapkę” przychodzącego do biura w porze lunchu 😊, duże kości i swoją Panią 😊

LOGISTIC MANAGER

Pozytywny, uśmiechnięty i zakręcony człowiek. Uczęszczał do szkoły muzycznej I stopnia którą ukończył dyplomem.

Z wykształcenia jest fotografem, którego zawód otrzymał po ukończeniu szkoły średniej zakończonej pozytywnie egzaminem zawodowym. Swoje pierwsze kroki z eventami stawiał mając 16 lat. Wtedy nie wiedział jeszcze że taka praca wplecie się w jego życie na stałe. Wyboru pozostania w eventach dokonał po skończeniu szkoły w 2008 roku.

W podjęciu takiej decyzji pomógł mu kontakt z ludźmi ich satysfakcja poprzez włożone serce w przygotowania eventu, a także podróże w różne zakątki kraju związane z pracą.

Podczas wyjazdów i spotkań z klientem wkłada całe serce aby wykonywana usługa była zawsze na najwyższym poziomie.

Czas wolny lubi spędzać na rowerze, podróżach i wędrówkach górskich. Zakochany w Rzymie wraz z historia z nim związaną. Jego pasją jest jeździectwo konne. Na grzbiecie czuje się prawdziwie wolny i zapomina o wszelkich trudnościach . To w stajniach można go spotkać gdy ma dość pędu życia i potrzebuje odetchnąć.

Warto wspomnieć że czasem próbuje swoich sił jako Dj kiedy trafi się okazja , to hobby wzięło się z muzyki, która towarzyszy mu w jego życiu od dzieciństwa.

PROJECT & NEW BUSINESS MANAGER

Urodzony i wychowany na Śląsku. Lata młodzieńcze spędził w Bieszczadach, szkoła średnia i wyższa to zaś okres w Kanadzie. Finalnie osiadł w Warszawie, gdzie od ponad 20-stu lat jest kowalem swojego zwariowanego losu.

Wulkan energii, uzależniony od adrenaliny i sportów ekstremalnych (m.in. snowboardowy FR, rowerowy DH, żagle, sporty motorowe, etc.) Nie potrafi żyć bez bliskiego kontaktu z ludźmi, choć ceni sobie chwile sam na sam ze sobą.

Doradzi, rozśmieszy, pomoże, ma milion pomysłów na minutę i z werwą garnie się do działania! Gdziekolwiek by nie był, cokolwiek by nie robił, w tle zawsze towarzyszy mu muzyka – ona go napędza, a gdy trzeba, relaksuje i resetuje.

Ciekawy świata, spragniony przygód, zawsze gotowy na nowe wyzwania jakie zafunduje mu los.

EVENT MANAGER

Przygoda Krzysztofa z eventami zaczęła się jeszcze na studiach od pokazw Sztuk Walki które w tamtym czasie trenował zapalczywie. Bardzo spodobał się mu klimat panujący wśród osób związanych organizacyjnie z eventami. Zobaczył tam ludzi pełnych pasji, profesjonalizmu i poświęcenia. Szybko zrozumiał, że to jest to, co chciałby robić w swoim życiu. Następnie przyszedł czas na koordynację poszczególnych odcinków i całościowe realizacje.

Mówi, że uwielbia czuć ten dreszczyk emocji przed realizacją, kiedy nie widać jeszcze zamierzonych efektów, a cała wizja jest wyłącznie w jego głowie.

Branża eventowa, jak sam to określa, daje mu możliwość rozwoju na różnych płaszczyznach. Jego zdaniem dobry event manager musi mieć cechy Organizatora, Sprzedawcy, Negocjatora i przede wszystkim mieć wizję i pomysł na event. A elastyczność i kreatywność to standardowe umiejętności. Wielopłaszczyznowość tej pracy i fakt, że nigdy nie ma takich samych realizacji sprawia, że jest to dla niego wymarzone zajęcie.

Prywatnie ma dwie wielkie pasje. Są to podróże w nowe miejsca i sport. Nie wyobraża sobie dnia bez aktywności fizycznej. Ciągle ma nowe zajawki, co sprawia, że ciężko za nim nadążyć. Dlatego jego ulubionym wyrażeniem, które w pełni wpisuje się w ramy pracy w branży eventowej to: „Sytuacja jest Dynamiczna”.

Zawodowo współpracował z takimi brandami jak: Seat, Bricomarche, WBK, 7N, Gaspol, a także z różnymi instytucjami, w tym kilkoma ministerstwami i kancelarią premiera. Ponadto koordynował również takie wydarzenia plenerowe jak choćby “Dni Warszawy”.

INCENTIVE DIRECTOR

Kiedy mówi, że pracuje w „incentivach” od 10 lat nikt jej nie wierzy. Ale tak jest naprawdę. Programy przygotowywane przez Jagodę są dowodem na to, że incentive to nie program, ale historie opowiedziane miejscami, ludźmi i emocjami. Jagoda wierzy, że tak jak za czasów braci Grimm – baśnie są opowieściami dla dorosłych i wyszukuje takie perełki w każdym miejscu na Świecie (i w Polsce), do którego zabiera uczestników wyjazdów. A jak ich nie znajdzie – to wymyśli.

Ta „opolska dzioucha” (z urodzenia) jest wulkanem pomysłów, tytanem pracy i ma delikatnego bzika na punkcie logistyki.

Miłością od pierwszego wejrzenia obdarzyła RPA, ale niezmiennie gorącym uczuciem darzy Karkonosze.

Jest głodna świata, ale jej ucieczką od codzienności jest działka i balkon, który rok rocznie zamienia z pasją w mini-ogród botaniczny.

EVENT DIRECTOR

Na studia, z rodzinnego Torunia, wyemigrowała do krainy pyr i koziołków. Na stałe osiedlając się jednak w stolicy. Z wykształcenia magister turystyki i rekreacji… z naciskiem na rekreację. Od 2017 roku w branży spotkań i wydarzeń /eventowej/ i wyjazdów motywacyjnych /incentive travel/.

Chętnie tworzy wyjazdy typu city break i wydarzenia w niestandardowych polskich przestrzeniach. Uwielbia odkrywać miejsca, które mają mało wspólnego z człowiekiem, a więcej z naturą i relaksem. Dlatego, jak tylko ma wolną chwilę ucieka przed korkami i dużym stężeniem smogu.

Zakochana w tatuażach, podróżach „na własną rękę” oraz swojej pracy. Uważa, że dobre jedzenie może uszczęśliwić człowieka (w kuchni daleko jej co prawda do Magdy Gessler – ale się stara)!

MANAGING DIRECTOR

Gdyby tylko klonowanie ludzi było legalne… Z pewnością jedną z pierwszych kandydatek do sklonowania byłaby Magda! Nie sposób jej nie lubić (czy nawet nie kochać). I to wcale nie dlatego, że rzuca uroki, ale dlatego że jej osobisty czar i ujmujący sposób bycia powodują, że chciałoby się ją pomnożyć co najmniej 6 razy.

Magda pozostaje wierna Agencji Power od samego początku jej istnienia, czyli od wyjazdów narciarskich w 1997 roku. Kilka lat temu zajmowała się prowadzeniem stron www oraz kampanii w sieciach społecznościowych, a obecnie jest odpowiedzialna za rozwój działu kart sportowych OK System oraz koordynację eventów dla Hoteli i Agencji.

Jest dla wszystkich przykładem pracowitości i sumienności, ale ma jedną słabość… Portugalię, którą pragnie poczuć całym sercem: poznać jej magiczne wąskie i strome uliczki, gdzie powstało fado i malownicze plaże z ukrytymi zatoczkami. Podróże małe i duże są dla nią największą pasją i siłą napędową. Jeśli więc w danym momencie nie pracuje to jest wielce prawdopodobne, że wyjechała poznawać świat.

PREZES POWER

Olga Krzemińska-Zasadzka, CEO i managing director Agencja Power, Prezes Zarządu SOIT, członek – założyciel SBE, wieloletni członek Zarządu SBE /2010-2017/, SKKP, a także site.

Członek zespołu ekspertów Dialogu Branżowego SAR-PSML, brała udział w pracach grup „Incentive”, była inicjatorką dołączenia SBE do projektu „Dobry Przetarg”.

Twórca Kodeksu Dobrych Praktyk SBE, działała w Komisji Etyki w SOIT oraz Komisji Etyki SBE, Radzie Programowej konferencji Event Biznes. Współtwórca akcji charytatywnej Elfy SBE. Zasiadała w kapitule międzynarodowego konkursu Eventex Awards.
W konkursie Eventex Awards została wybrana także do 100 najbardziej wpływowych ludzi branży eventowej w Europie. Kongres Magazine także wyróżnił ją w tej kategorii /Top meetings Agencies/ – osób najbardziej wpływowych w branży w Europie.

Jest wśród 100 najbardziej wpływowych w Polskiej Turystyce wg jury portalu i magazynu „Wasza Turystyka”. Otrzymała MP Power w kategorii Team-building, 2 razy była nominowana w kategorii „incentive”.

Autorka licznych publikacji m. in. dla magazynów: OOH Event, Tygrysy Biznesu, blog THINK MICE, MICE Poland, Ooh Magazine, Nowy Marketing i wielu innych. Od początku istnienia na rynku pomaga tworzyć „event katalog”.

Występowała w roli prelegenta na wielu konferencjach gospodarczych i branżowych /MICE/ mi.in: Europejski Kongres Przedsiębiorczości, konferencji Event-Mix, konferencji Meetings Wek Poland, konferencji Event Biznes, w panelach dyskusyjnych MeetingPlanner.

Entuzjastka sportu, podróży i aktywności w każdym wydaniu: od narciarstwa i snowboardu, poprzez nurkowanie, windsurfing i kitesurfing, na off-roadzie i squashu kończąc / była 2gą rakietą Polski w squash-u przez 3 lata, wraz z drużyną zdobyła srebro w Drużynowych Mistrzostwach Europy w 2006 roku, w 2018 roku 3 miejsce w Mistrzostwach Polski Masters.

Razem z zespołem pasjonatów i profesjonalistów organizuje wydarzenia eventowe, wyjazdy typu incentive travel, szkolenia, imprezy sportowe, prestiżowe gale, konferencje i kongresy na terenie całej Polski i po za granicami kraju